Jump to content

Photo

licensie overzetten?

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Kees

Kees

Member

• Members
  • PipPip
  • 39 posts

Posted 29 December 2011 - 11:57 PM

Mijn laptop met Emsisoft erop is afgelopen kerst bij een inbraak gestolen. Op mijn account zie ik dat de laptop na die tijd niet meer online is geweest, dwz. er is geen update van Emsisoft geweest.
Vraag 1: is het mogelijk het nieuwe ip-adres te achterhalen als de gestolen laptop wordt ingelogd, en zo ja, toe wie moet ik mij daartoe wenden?
Vraag 2: Is het mogelijk de licentie los te koppelen van de laptop en op een andere PC te gebruiken?

#2 Rob R.

Rob R.

Forum Regular

• Emsisoft Employee
  • 982 posts
  • LocationNetherlands
  • AV:Emsisoft Anti-Malware
  • HIPS:Online Armor

Posted 30 December 2011 - 11:24 AM

Kees,

1. Vermoedelijk zijn inbrekers wel zo slim om een laptop te formatteren en het besturingssysteem opnieuw te installeren en dan de laptop te verkopen. Misschien kan je internetprovider je helpen. Als de laptop nog online is geweest en het mailprogramma op nieuwe e-mails heeft gecontroleerd is het daarbij gebruikte ip-adres in de logs terug te vinden.

2. Met het huidige licentiesysteem kan men de licentie gewoon op een andere computer gebruiken. Zolang de licentie maar op 1 computer tegelijk wordt gebruikt (als het een licentie voor 1 computer is) mag de licentie maximaal 3x per 24 uur aan een ander systeem worden gekoppeld.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users