@ ctrlaltdelete,
Wanneer een programma niet als vertrouwd programma is ingesteld zal een verbinding die dat programma wil maken niet zomaar worden toegestaan. Dat is een van de belangrijkste functies van Online Armor. Is het programma wél als vertrouwd programma ingesteld dan zal dat programma verbinding kunnen maken zonder dat OA nog iets vraagt. Zie ook Opties > Firewall. Daar is het standaard zo ingesteld dat vertrouwde programma's automatisch toegang tot het internet krijgen.
Acronis True Image 2012 gedownload, gescant met EAM. OK.
Toen ik Acronis True Image 2012 installeer, heb ik toegestaan geklikt.
Dus is [eenmaal] vertrouwd.
De installatie verliep goed, tweede maal vertrouwd.
Het ging fout bij het activeren van het produkt, dootdat OA de verbinding met de server van Acronis blokkeert, omgevraagd en onaangekondigd.Ik kan niet meer kijken, heb OA helemaal uitgeschakeld.
Ja sorry, maar ik dacht dat ik helemaal gek aan het worden ben, kon niet eens een produkt regristreren
En dan nog dat ik zo veel tijd kwijt ben, en tig e-mailberichten gestuurd, en onbeantwoord bleef, alleen om de oorzaak te vinden, wat zou het zijn.
Die Automatische updates in dat plaatje zijn volgens mij updates van Online Armor. Selecteer eens zo'n 'Automatische update mislukt' en kijk dan wat er in het onderste venster staat. Tip: Je kunt in OA Geschiedenis alles alfabetisch sorteren om iets sneller te kunnen vinden door bovenin de kolom op 'type' te klikken.
Die automatische Updates zijn van Windows.
Heb helemaal uitgezocht, geen twijfel mogelijk.
Ook bij desktop heb ik OA uitgeschakeld, kan dus ook niet meer kijken.
Onderstaande Windows Update heb ik net binnen gehaald.

OA uitschakelen om Windows updates te installeren is geen goed idee. Alle nieuwe, gewijzigde bestanden zijn dan totaal onbekend voor Online Armor en dat zal hoogstwaarschijnlijk resulteren in veel overbodige popups. Schakel de Leer modus in, dan leert OA ook direct alles wat met die Windows updates wordt gewijzigd. Start daarna het syteem een keer opnieuw op en schakel dan pas de Leer modus weer uit.
Dat zal wel wezen, maar geen Windows Update krijgen, is ook slecht voor mijn pc's betreft de beveiliging.
Iedereen is groot gebracht met Windows Update altijd op Automatisch Update zettenDe leermodus inschakelen is onmogelijk.
Als ik de pc uitzet, worden s-nachts de Windows Update binnen gehaald, OK?
De volgende dag pc aanzetten worden de Update's geïnstalleerd/geconfigureerd.
Maar dan start OA ook automatisch mee op als de pc aangezet word.
Ik heb geen kans om in te grijpen, kreeg als maar door melding dat Windows Update is mislukt.
De blokkering door OA betreft Winddows Update is pas sinds vorige week, de vorige Windows Update zonder problemen automatisch binnen gehaald en geïnstalleerd.
groet, mericya