Jump to content

Photo

Online Armor blokkeert in stilte het Instaleren / Registreren van Acronis True Image en Windows Updates tegen.

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Mericya

Mericya

Forum Regular

• Members
  • PipPipPipPip
  • 109 posts
  • LocationThe Netherlands
  • AV:Emsisoft Anti-Malware
  • Other:MBAM Pro

Posted 19 May 2012 - 02:24 PM

Online Armor blokkeert in stilte het Instaleren / Registreren [verbinding met de server] van Acronis True Image en Windows Updates tegen.
01]
01 april 2012 heb ik Acronis True Imaage 2012 [legaal] aangeschaft.
Na het installeren heb ik het produkt meteen geregistreed.

Als ik Acronis True Image 2012 wil gebruiken krijg ik steeds een melding dat ik het produkt moet registreren.
OK, weer een poging gedaan, online registreren.
Dan krijg ik een melding je hebt het produkt reeds geregistreerd.
Maar het blijft onmogelijk om Acronis True Image 2012 te gebruiken.
Het lijkt erop dat ik een trial versie heb gebruik die reeds afgelopen is.
De tabs Aan de Slag / Back-up en herstel / Synchronisatie en Tools & Utilities zijn gedeactiveerd.
Ik kon helemaal niets uitvoeren.

Posted Image

Zo ben ik al zes weken aan het 'vechten' om een uit weg te vinden.

Zo net heb ik weer een aantal pogingen gewaagd, weer mislukt.
Uit waanhoop heb ik Online Armor Uitgeschakeld, JA echt waar.

En JA, nu lukt het wel, Acronis True Image 2012 werkt, het produkt is geregistreerd.

Posted Image

02]
Bij Windows update van vorige week, ik dacht 11 of 12 mei, lukte de updates ook niet.
Ik krijg steeds de update is mislukt, als ik de volgende dag mijn laptop start.
Het zijn de updates van MS Office 2010 Plus Pro, met name van One Note en Excel.

Ook heb ik uit waanhoop Online Armor Uitgeschakeld.
Daarna is het OK.
Wellicht een tip voor Online Armor gebruikers.
Er verschijnt ook geen popup-bericht.

groet, mericya

met vriendelijke groet, mericya

born to be free

#2 Rob R.

Rob R.

Forum Regular

• Emsisoft Employee
  • 982 posts
  • LocationNetherlands
  • HIPS:Online Armor

Posted 19 May 2012 - 04:01 PM

Mericya,

Tijdens de laatste updates van Microsoft voor Windows en Office Pro heb ik met de Beta versie van Online Armor geen enkele popup gezien op Windows XP en Windows 7.
Dus dat probleem lijkt te zijn verholpen met de volgende release. Tot die tijd is het aan te raden om de Leer modus in te schakelen voordat je Windows updates installeert.

Wat betreft Acronis.... zonder log valt er niets zinnigs over te zeggen eigenlijk, sorry.
Is er in Online Armor's geschiedenis iets terug te vinden van die Acronis activatie problemen?

#3 Mericya

Mericya

Forum Regular

• Members
  • PipPipPipPip
  • 109 posts

Posted 19 May 2012 - 04:33 PM

@ ctrlaltdelete,

Tot die tijd is het aan te raden om de Leer modus in te schakelen voordat je Windows updates installeert.

Huuuuuh . . . . dat begrijp ik niet.

Ik installeer Windows Update nooit handmatig.
Windows Update heb ik altijd op Automatisch Update ingeschakeld, d.w.z. dat als ik s- avond de pc uitschakeld, en er zijn updates beschikbaar worden die geladen.
De volgende dag worden zij geïnstalleerd of geconfigureerd of zoiets.
In ieder geval verloopt het altijd goed.
Behalve van vorige week.

Wat betreft Acronis.... zonder log valt er niets zinnigs over te zeggen eigenlijk, sorry.
Is er in Online Armor's geschiedenis iets terug te vinden van die Acronis activatie problemen?

\

Betreft Acronis kan ik helemaal niets vinden in de geschiedenis, ook niet dat de verbinding met een server is/wordt geblokkeert.
CleverBridge gemaild, ik moet bij Acronis zijn.
Ik heb Acronis een [aantal] e-mailbericht[en] gestuurd, geen antwoord.
Achteraf logisch, ze zullen ook denken, huuuuh . . . . . . . . wat is nou zo moeijlijk aan om even een produkt te registreren.

groet, mericya

born to be free

#4 Mericya

Mericya

Forum Regular

• Members
  • PipPipPipPip
  • 109 posts

Posted 20 May 2012 - 02:26 PM

@ ctrlaltdelete,

Met bloed, zweet en tranen toch gevonden dat OA in stilte het activeren van Acronis True Image 2012 blokkeert.

OA / Firewall Poorten / License_activator.exe
C:\Program Files (x86)\Acronis\TrueImageHome\license_activator.exe

Posted Image

[toegevoegd - 15:50]

Automatische update mislukt

Posted Image

In plaats dat mijn pc veilig wordt, wordt door OA onveiligd gemaakt, doordat de Automatische update[s] mislukte.

groet, mericya

born to be free

#5 Rob R.

Rob R.

Forum Regular

• Emsisoft Employee
  • 982 posts
  • LocationNetherlands

Posted 20 May 2012 - 03:05 PM

Mericya,

Was het programma C:\Program Files (x86)\Acronis\TrueImageHome\license_activator.exe ingesteld als een vertrouwd programma?
Was er een popup verschenen voor dit programma?

#6 Mericya

Mericya

Forum Regular

• Members
  • PipPipPipPip
  • 109 posts

Posted 20 May 2012 - 03:45 PM

@ ctrlaltdelete,

Ik heb Acronis True Image 2012 aangeschaft, geïnstalleerd en wil het produkt activeren zoals het hoort.
Na zes weken 'vechten' om achter te komen waarom het maar niet wilt lukken, kwam ik gisteren pas achter dat OA de boosdoener is.
En maar zoeken, zoeken en zoeken wat de reden is.
Ik durfde niet eens aan Maxstar te vragen hoe ik een produkt zou moeten registreren :wub:

Als ik na 01 juni 2012 pas achter kom, dan moet ik een nieuwe licentie kopen bij Acronis, en dat zou triest zijn :angry:

Nu ben ik bezig om bij mijn desktop alle mislukte Automatische updates van Windows [totaal 14] aan het in halen.
Ik heb OA ook uitgeschakeld. Ook EAM heb ik uitgeschakeld, ik wordt knetter gek van, bij elk update moet ik het toestaan, zou in principe 14 maar moeten toestan.
Ik begrijp het niet waarom Automatische Update[s] van Window worden geblokkeert ? ? ? ? ?

Automatische update mislukt

Posted Image

Neen, er kwam geen popuup van OA, daarom in de titel OA blokkeert in stilte …..

Het gaat ook niet om of License_activator.exe vertrouwd is, waar het wel om gaat is dat verbinding naar de server van Acronis om het produkt te registreren wordt geblokkeerd :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

groet, mericya

born to be free

#7 Rob R.

Rob R.

Forum Regular

• Emsisoft Employee
  • 982 posts
  • LocationNetherlands

Posted 20 May 2012 - 04:11 PM

Mericya,

Wanneer een programma niet als vertrouwd programma is ingesteld zal een verbinding die dat programma wil maken niet zomaar worden toegestaan. Dat is een van de belangrijkste functies van Online Armor.
Is het programma wél als vertrouwd programma ingesteld dan zal dat programma verbinding kunnen maken zonder dat OA nog iets vraagt.
Zie ook Opties > Firewall. Daar is het standaard zo ingesteld dat vertrouwde programma's automatisch toegang tot het internet krijgen.

Die Automatische updates in dat plaatje zijn volgens mij updates van Online Armor. Selecteer eens zo'n 'Automatische update mislukt' en kijk dan wat er in het onderste venster staat. Tip: Je kunt in OA Geschiedenis alles alfabetisch sorteren om iets sneller te kunnen vinden door bovenin de kolom op 'type' te klikken.

OA uitschakelen om Windows updates te installeren is geen goed idee. Alle nieuwe, gewijzigde bestanden zijn dan totaal onbekend voor Online Armor en dat zal hoogstwaarschijnlijk resulteren in veel overbodige popups. Schakel de Leer modus in, dan leert OA ook direct alles wat met die Windows updates wordt gewijzigd. Start daarna het syteem een keer opnieuw op en schakel dan pas de Leer modus weer uit.

#8 Mericya

Mericya

Forum Regular

• Members
  • PipPipPipPip
  • 109 posts

Posted 20 May 2012 - 06:03 PM

@ ctrlaltdelete,

Wanneer een programma niet als vertrouwd programma is ingesteld zal een verbinding die dat programma wil maken niet zomaar worden toegestaan. Dat is een van de belangrijkste functies van Online Armor. Is het programma wél als vertrouwd programma ingesteld dan zal dat programma verbinding kunnen maken zonder dat OA nog iets vraagt. Zie ook Opties > Firewall. Daar is het standaard zo ingesteld dat vertrouwde programma's automatisch toegang tot het internet krijgen.

Acronis True Image 2012 gedownload, gescant met EAM. OK.
Toen ik Acronis True Image 2012 installeer, heb ik toegestaan geklikt.
Dus is [eenmaal] vertrouwd.
De installatie verliep goed, tweede maal vertrouwd.
Het ging fout bij het activeren van het produkt, dootdat OA de verbinding met de server van Acronis blokkeert, omgevraagd en onaangekondigd.

Ik kan niet meer kijken, heb OA helemaal uitgeschakeld.
Ja sorry, maar ik dacht dat ik helemaal gek aan het worden ben, kon niet eens een produkt regristreren
En dan nog dat ik zo veel tijd kwijt ben, en tig e-mailberichten gestuurd, en onbeantwoord bleef, alleen om de oorzaak te vinden, wat zou het zijn.

Die Automatische updates in dat plaatje zijn volgens mij updates van Online Armor. Selecteer eens zo'n 'Automatische update mislukt' en kijk dan wat er in het onderste venster staat. Tip: Je kunt in OA Geschiedenis alles alfabetisch sorteren om iets sneller te kunnen vinden door bovenin de kolom op 'type' te klikken.

Die automatische Updates zijn van Windows.
Heb helemaal uitgezocht, geen twijfel mogelijk.
Ook bij desktop heb ik OA uitgeschakeld, kan dus ook niet meer kijken.
Onderstaande Windows Update heb ik net binnen gehaald.
Posted Image

OA uitschakelen om Windows updates te installeren is geen goed idee. Alle nieuwe, gewijzigde bestanden zijn dan totaal onbekend voor Online Armor en dat zal hoogstwaarschijnlijk resulteren in veel overbodige popups. Schakel de Leer modus in, dan leert OA ook direct alles wat met die Windows updates wordt gewijzigd. Start daarna het syteem een keer opnieuw op en schakel dan pas de Leer modus weer uit.

Dat zal wel wezen, maar geen Windows Update krijgen, is ook slecht voor mijn pc's betreft de beveiliging.
Iedereen is groot gebracht met Windows Update altijd op Automatisch Update zetten

De leermodus inschakelen is onmogelijk.
Als ik de pc uitzet, worden s-nachts de Windows Update binnen gehaald, OK?
De volgende dag pc aanzetten worden de Update's geïnstalleerd/geconfigureerd.
Maar dan start OA ook automatisch mee op als de pc aangezet word.
Ik heb geen kans om in te grijpen, kreeg als maar door melding dat Windows Update is mislukt.

De blokkering door OA betreft Winddows Update is pas sinds vorige week, de vorige Windows Update zonder problemen automatisch binnen gehaald en geïnstalleerd.

groet, mericya

born to be free

#9 Rob R.

Rob R.

Forum Regular

• Emsisoft Employee
  • 982 posts
  • LocationNetherlands

Posted 21 May 2012 - 01:12 AM

Acronis True Image 2012 gedownload, gescant met EAM. OK.
Toen ik Acronis True Image 2012 installeer, heb ik toegestaan geklikt.
Dus is [eenmaal] vertrouwd.

Hier gaat 't al fout.

Iets toestaan is niet hetzelfde als iets vertrouwen. Deze fout wordt heel veel gemaakt en achteraf wordt dan geklaagd dat OA veel popups toont of iets blokkeert.

Wanneer je iets toestaat dan sta je in eerste instantie alléén maar toe dat een onbekend programma mag starten, en absoluut niets meer.
Het programma blijft voor Online Armor een onbekend programma en alles dat door Online Armor wordt gecontroleerd (verbindingen en HIPS) zal niet automatisch worden toegestaan omdat het nog steeds een onbekend programma is. Dit lijkt misschien een fout van Online Armor, maar Online Armor doet precies wat het moet doen.

Andersom zou je ook nooit willen dat een onbekend programma zomaar verbinding kan maken met internet en dingen download of informatie verstuurt. Juist daarom heb je Online Armor geïnstalleerd.

Vertrouw je een programma en is dit programma niet automatisch door Online Armor als een vertrouwd programma ingesteld, geef dan zelf aan dat het om een vertrouwd programma gaat.

#10 Mericya

Mericya

Forum Regular

• Members
  • PipPipPipPip
  • 109 posts

Posted 21 May 2012 - 08:00 AM

@ ctrlaltdelete,

Hier gaat 't al fout.
Iets toestaan is niet hetzelfde als iets vertrouwen. Deze fout wordt heel veel gemaakt en achteraf wordt dan geklaagd dat OA veel popups toont of iets blokkeert.

Als er een popup van OA verschijnt met toestaan of blokkeren, en ik kies voor toestaan, dan neem ik aan dat het goed is. Want er verschijnt daarna GEEN popup meer.

Wanneer je iets toestaat dan sta je in eerste instantie alléén maar toe dat een onbekend programma mag starten, en absoluut niets meer.

Dat ik het programma mag installeren en starten.
Dat hoeft OA de verbinding met de server [om het produkt te registreren] niet onaangekondigd en ongevraagd te blokkeren, zonder popup.
Indien er een popup verschijnt, dan wordt het een andere verhaal.

Het programma blijft voor Online Armor een onbekend programma en alles dat door Online Armor wordt gecontroleerd (verbindingen en HIPS) zal niet automatisch worden toegestaan omdat het nog steeds een onbekend programma is. Dit lijkt misschien een fout van Online Armor, maar Online Armor doet precies wat het moet doen.

Dit klopt niet, ik heb reeds meerdere programma's geregistreed. En nooit eerder wordt de verbinding met een server geblokkeerd , als ik na het istalleren en starten de produkten wil registreren.
De laatste drie weken -> heb ik drie pro's programma geregistreerd, en het ging allemaal goed.
Heb hetzelfde gehandeld als met Acronis.
De verbinding blokkeren met een server gebeurde alleen in dit geval met Acronis.

Andersom zou je ook nooit willen dat een onbekend programma zomaar verbinding kan maken met internet en dingen download of informatie verstuurt. Juist daarom heb je Online Armor geïnstalleerd.

Als ik een programma vertrouw dan mag die verbinding maken met Internet.
Acronis is een bekent software/programma leverancier.
Als OA twijfel dan mag OA via een popup vragen.

Vertrouw je een programma en is dit programma niet automatisch door Online Armor als een vertrouwd programma ingesteld, geef dan zelf aan dat het om een vertrouwd programma gaat.

Dat is gemakkelijk gezegd dan gedaan, wat hier ontbreekt is de popup/melding van OA.
Als OA niet aangeef, hoe zou de gebruiker moet weten?.
Wordt het verwacht dat we helderziende zijn?
Als er geen popup verschijnt is het ook niet mogelijk om aan OA aan te geven dat het om een vertrouwd programma gaat.

En dat is het waar het om gaat is dat OA een verbinding met eenserver [in dit geval Acronis] blokkeert in stilte.

groet, mericya

born to be free

#11 Rob R.

Rob R.

Forum Regular

• Emsisoft Employee
  • 982 posts
  • LocationNetherlands

Posted 21 May 2012 - 08:35 AM

Mericya,

Dat is gemakkelijk gezegd dan gedaan, wat hier ontbreekt is de popup/melding van OA.
Als OA niet aangeef, hoe zou de gebruiker moet weten?.
Wordt het verwacht dat we helderziende zijn?
Als er geen popup verschijnt is het ook niet mogelijk om aan OA aan te geven dat het om een vertrouwd programma gaat.

In de eerste popup die verschijnt kun je al aangeven of het een vertrouwd programma is en indien van toepassing kun je ook aangeven of het een installatiebestand is. Er zijn meer opties dan alleen Toestaan en Blokkeren.
Er wordt vaak te snel op Toestaan geklikt om die popup van Online Armor maar te laten verdwijnen. Dan verdwijnt die popup van Online Armor inderdaad ook snel.... maar dan heb je alléén maar toestemming gegeven dat het programma mag starten. Als in die eerste popup direct wordt aangegeven dat het een vertrouwd programma is en, indien van toepassing, een installatiebestand is dan scheelt dit achteraf zeker wat popups en is het ook niet nodig om achteraf nog instellingen te moeten wijzigen voordat alles vlekkeloos werkt.

In de ideale situatie zie je bij Online Armor Programma's helemaal niets wanneer er een vinkje staat bij 'vertrouwde verbergen'.

[attachment=11564:programmas.png]

Staan daar wel programma's vermeld die (nog) niet als vertrouwd zijn ingesteld, dan is het verstandig om te controleren om welke programma's het gaat. Als je deze programma's vertrouwt geef dit dan ook aan in Online Armor.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users