Mericya

Gedragsbewaking wijzigen

Recommended Posts

Hoe kan ik (de regel) Gedragsbewaking bij EAM wijzigen?

Ineens werkt mij Gadwin niet meer.

Alvast bedankt.

met vriendelijke groet,

mericya

Mericya,

Ik kan niet goed zien wat er op die afbeeldingen staat.

Gedragsregels voor een programma in Emsisoft Anti-Malware kun je wijzigen via: Bewaking > Programmaregels.

Zoek in de lijst met programma's die je daar ziet het programma waarvoor je de regel wilt wijzigen.

Dubbelklik op dat programma in die lijst en je kunt de instellingen voor dat programma aanpassen.

In Online Armor, kijken bij Programma's. Als daar iets wordt geblokkeerd, bijvoorbeeld Gadwin.exe dan het programma Gadwin.exe selecteren en onderin op Toestaan klikken en Vertrouwen.

@ Rob,

Gedragsregels voor een programma in Emsisoft Anti-Malware kun je wijzigen via: Bewaking > Programmaregels.

Zoek in de lijst met programma's die je daar ziet het programma waarvoor je de regel wilt wijzigen.

Dubbelklik op dat programma in die lijst en je kunt de instellingen voor dat programma aanpassen.

Dat is nou het gekke ervan. Gadwin.exe is daar uitgesloten.

Bij gedragsregels is het Toegestaan.

In Online Armor, kijken bij Programma's. Als daar iets wordt geblokkeerd, bijvoorbeeld Gadwin.exe dan het programma Gadwin.exe selecteren en onderin op Toestaan klikken en Vertrouwen.

Bij OA is het niet geblokkeerd.

52752a44dd6de-ScreenShot277.jpg

5275269c49993-ScreenShot276.jpg

527526bdde1a5-ScreenShot279.jpg

De regel bij onderstaande plaatje, daarop kan ik niet klikken en dus ook niet mogelijk die regel te wijzigen.

527528e1ca0d8-ScreenShot280.jpg

En om de haver klap verschijnt zo'n EAM alarm, kan ik die uitschakelen en/of verwijderen?

Ik heb geen EAM alarm nodig, het is irritant als men aan het werken is.

Alvast bedankt.

met vriendelijke groet,

mericya

Mericya,

In de logs kun je niet dubbelklikken op een regel en ook niets wijzigen.

Kun je een afbeelding van dat 'alarm' maken?

In de logs kun je niet dubbelklikken op een regel en ook niets wijzigen.

Maar er moet toch iets zijn waar ik die Beëindigd door regel - Behavior. Openproces ongedaan kan maken of terugdraaien?

Dat lijkt me wel logisch.

Mag ik alle regels in Logs  >>  Quarantaine  >>  tabblad Gedragsbewaking  >>  allemaal verwijderen?

Kun je een afbeelding van dat 'alarm' maken?

Heb geen afbeelding gemaakt van al die alarm waarschuwingen, meestal als ik een 'onbekende' programma opstart, die ik al jaren gebruik en vertrouwd.

Als die weer te voorschijnt komt zal ik een plaatje schieten.

Update:

Ik vermoed dat ik wat gevonden heb:

Bij Bewaking  >>  tabblad Gedragsbewaking  >>  het vinkje verwijderen bij: Controleer op programma's die muis of keyboard activiteiten simuleren.

Als ik Gadwin gebruik dan is het met een toetsencombinatie, en dat maakt verdacht bij EAM.

Mericya,

De Logs sectie toont wat er is voorgevallen. Het maakt niets uit voor de werking van het programma wanneer je daar regels zou verwijderen.

Wil je een programmaregel wijzigen dan dient dit te gebeuren in Bewaking > Programmaregels.

Daar kan men dubbelklikken op een regel, of de regel selecteren en dan onderin kiezen voor 'Wijzigen' om regels aan te passen.

Wil je een programmaregel wijzigen dan dient dit te gebeuren in Bewaking > Programmaregels.

Daar kan men dubbelklikken op een regel, of de regel selecteren en dan onderin kiezen voor 'Wijzigen' om regels aan te passen.

Ja  .  .  .  maar bij Bewakings  >>  Programmaregels daar staat die toch goed?

En in de Logs staat dat er op 02/11-2013 een regel is aangemaakt Beëindigd door regel, een aantal keren zelf.

Die spreken elkaar toch tegen?

De instelingen bij Bewakings  >>  Programmaregels staat al 'jaren', doordat EAM ooit in het verleden Gadwin heeft geblokkeerd.

Toen had ik bij  Bewakings  >>  Programmaregels voor Gadwin een uitzondering ingesteld.

En als volgens de Logs een regel is aangemaakt dan moet toch kunnen dat men die regel weer ongedaan maak?

In ieder geval iets klopt zeker niet.

met vriendelijke groet,

mericya

Mericya,

Het programma kan in die tijd gewijzigd zijn door een update. Dan verschijnt er 1 keer een popup met de vraag of iets, dat eerder was toegestaan voor een andere versie van dat programma, nu weer is toegestaan. Dat wordt dan gevraagd omdat het programma gewijzigd is. Wanneer er op dat moment niet gekozen werd voor 'update bestaande regel' dan kan er iets geblokkeerd worden.

Dubbelklik op de regel voor PrintScreen.exe in Bewaking > Programmaregels.

Er verschijnt een nieuw venster met enkele instellingen voor het desbetreffende programma. Kijk daar of een bepaald gedrag wordt geblokkeerd. Men kan door de regels scrollen in dat venster.

@ Rob,

Mericya,

Het programma kan in die tijd gewijzigd zijn door een update. Dan verschijnt er 1 keer een popup met de vraag of iets, dat eerder was toegestaan voor een andere versie van dat programma, nu weer is toegestaan. Dat wordt dan gevraagd omdat het programma gewijzigd is. Wanneer er op dat moment niet gekozen werd voor 'update bestaande regel' dan kan er iets geblokkeerd worden.

Dubbelklik op de regel voor PrintScreen.exe in Bewaking > Programmaregels.

Er verschijnt een nieuw venster met enkele instellingen voor het desbetreffende programma. Kijk daar of een bepaald gedrag wordt geblokkeerd. Men kan door de regels scrollen in dat venster.

Hier is die dan het plaatje:

52762e6847b7c-ScreenShot281.jpg

met vriendelijke groet,

mericya

Mericya,

Verwijder die hele regel voor PrintScreen.exe in Bewaking > Programmaregels.

Start Gadwin en kijk welke popup verschijnt (screenshot?), of dat het toch nog geblokkeerd wordt zonder popup.

@ Rob,

Mericya,

Verwijder die hele regel voor PrintScreen.exe in Bewaking > Programmaregels.

Start Gadwin en kijk welke popup verschijnt (screenshot?), of dat het toch nog geblokkeerd wordt zonder popup.

Uitgevoerd.

527636fcbd99f-ScreenShot282.jpg

Gadwin start meteen op met de laptop, als ik Gadwin gebruik doe ik de toetsencombinatie intoetsen. Geen popup nu.

5276376ead909-ScreenShot283.jpg

Ik had gisteren avond Gadwin al uit de tent gelokt, had alle Logs file in EAM verwijderd en EAM helemaal afgesloten  :) 

En het werkt toen weer. 

Thanks.

(Update)

Wat wordt bedoeld met: Bescherm dit programma tegen proces-manipulatie ?

Moet ik daar een vinkje plaatsen?

Mericya,

Mooi dat het weer werkt zoals het moet.

De optie 'Bescherm dit programma tegen proces-manipulatie' zal voorkomen dat andere programma's iets in het door dit programma gebruikte geheugengebied kunnen schrijven. Beveiligingssoftware doet dit soms wel, en daarom kan het inschakelen van deze optie voor problemen zorgen.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.