gvanosch12

Release Emsisoft 9 maar niet Online Armor

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Vandaag de automatische update van de nieuwste Emsisoft Anti-Malware 9 ontvangen en na herstart van de pc zag ik dat alleen het taakbalk logo van Emsisoft Anti-Malware is vernieuwd,maar niet die van Online Armor,ik heb het Emsisoft Internet Security pack,wordt Online Armor binnenkort ook nog voorzien van een update met het nieuwe logo op de taakbalk en wanneer kan ik deze update tegemoet zien.

Mvgr,

Geert Van Osch

Hallo Geert,

Emsisoft Internet Security, de opvolger van het Internet Security Pack is op het moment in beta en zal deze in de nabije toekomst vervangen. Meer informatie hierover is hier beschikbaar. Als je een Internet Security pack licentie hebt, kun je deze laten vervangen na de Emsisoft Internet Security 9 release. Je krijgt dan (zonder extra kosten) een EIS9 licentie die de oude EAM+OA licentie vervangt. Een aparte update voor Online Armor staat op het moment niet op de agenda.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt, zo niet, of als je verder nog vragen hebt, laat het gerust even weten. :)

Hallo,

Als de definitieve versie van het volledige Emsisoft Internet Security pack wordt vrijgegeven krijg ik hiervan dan een mail en moet ik dan het oude Emsisoft Internet Security Pack 8.1 eerst deinstalleren en de pc herstarten voordat ik het nieuwe Emsisoft Internet Security 9 Pack kan installeren of is dit niet nodig

Mvgr,

Geert Van Osch

Ja, helaas is dat wel nodig. Op dit moment bestaat het Internet Security Pack uit twee aparte programmas (EAM en OA) die samen als bundel aangeboden worden. EIS9 zal deze twee programmas combineren in 1 software product. Het is in essentie een nieuw programma, al heeft het dezelfde functionaliteit (maar gebruikt bijvoorbeeld minder resources en is makkelijker te managen dan de combinatie van EAM en OA). Als je liever de huidige combinatie (EAM9 + OA) wilt houden, dan kan dat natuurlijk ook.

Hallo,

Ik heb op dit moment niet de nieuwe logo apps in het windows 8 startscherm en de app met het nieuwe uiterlijk brengt mij niet naar de nieuwe startomgeving van emsisoft antimalware enkel naar het startscherm.

de oude logo;s van Emsisoft staan nog in het windows 8 startscherm en deze starten wel in de nieuwe emsisoft interface,dien ik als ik de nieuwe  logo;s wil zien op het windows 8 startscherm en dat de nieuwe logo;s ook goed werken en ik wel doorgestuurd wordt naar de nieuwe antimalware 9 start interface, als het nieuwe internet security pack 9 wordt vrijgegeven het oude internet security pack te deinstalleren en het nieuwe pack te installeren,kan ik hierbij alle restanten van de oude versie van Online Armor 7 en Emsisoft Antimalware 8.1 ook verwijderen met het programma dat ik gebruik "Revo Uninstaller Pro" om vervolgens met een schone lei met het nieuwe "Emsisoft Internet Security 9" Pack te beginnen waarin Online Armor en Emsisoft Antimalware 9 is gecombineerd in 1 download software product

Moet ik ook In het nieuwe gecombineerde pack versie 9 van Internet Security 9 van Online Armor en Emsisoft Anti Malware de programma:s die ik in Online Armor op mijn pc apart heb ingesteld als vertrouwd en heb toegestaan opnieuw als vertrouwd aangeven en programma'''s toestaan om goed te werken met mijn pc.

Krijg ik ook automatisch een mail als het nieuwe internet security 9 pack wordt vrijgegeven met een nieuwe licensie sleutel.

Mvgr,

Geert Van Osch

Hiet lijkt erop dat dit een icon cache probleem is. Je kunt EAM verwijderen en opneiuw installeren om de nieuwe icons te zien, maar dat is verder niet nodig voor het correct functioneren van de software.

Wanneer je wilt switchen naar EIS9 kun je inderdaad Revo Uninstaller grebuiken om beide EAM en OA eerst te verwijderen.

Moet ik ook In het nieuwe gecombineerde pack versie 9 van Internet Security 9 van Online Armor en Emsisoft Anti Malware de programma:s die ik in Online Armor op mijn pc apart heb ingesteld als vertrouwd en heb toegestaan opnieuw als vertrouwd aangeven en programma'''s toestaan om goed te werken met mijn pc.

Ja, dit is omdat vooral de firewall componenten fundamentele veranderingen ondergaan. Deze veranderingen (die nodig zijn om goede bescherming te blijven bieden voor nieuwe ontwikkelingen in internet/networking, zoals bijvoorbeeld IPV6) hebben als gevolg dat instellingen van het huidige Internet Security Pack niet kunnen worden overgenomen door EIS9. 

Krijg ik ook automatisch een mail als het nieuwe internet security 9 pack wordt vrijgegeven met een nieuwe licensie sleutel.

Je krijgt hier wel bericht van, maar de licentie moet in reactie daarop aangevraagd worden (Online Armor heeft meer opties die veranderd kunnen worden dan de EIS9 firewall en is meer gefocust op geavanceerde gebruikers die graag alles zelf in de gaten houden). Sommige gebruikers blijven liever EAM9 + OA gebruiken, vandaar dat licenties niet automatisch overgezet worden.

Hallo,

Ik heb de nieuwe Emsisoft Internet Security 9 nederlandse versie geinstalleerd sinds de vrijgave van de software,echter vandaag gebeurde er iets vreemds,na een update had ik ineens de engelse interface versie van Emsisoft Internet Security 9,is de nederlandse versie niet langer meer ondersteund in Emsisoft Internet Security?

Mvgr,

Geert Van Osch

Hallo Geert,

Kun je controleren of je onder Settings > Language de taal weer kunt veranderen (Dutch)?

Ik zal het even navragen. Zou je ook even het versie nummer bij kunnen voegen? Je kunt dit vinden door op About te klikken in het hoofd scherm.

Hallo Geert,

Ik heb het even nagevraagd en er was hier sprake van een klein foutje in de Nederlandse taal instellingen. Dit zal met de volgende update verholpen worden (het kan een uurtje duren voordat deze beschikbaar is).

Hallo Elise,

Ik heb net windows 8.1 geinstalleerd en moest Emsisoft Internet Security 9 deinstalleren en weer installeren en heb nog steeds de engelse versie van Emsisoft Internet Security 9 en de dutch versie staat nog steeds niet tussen de opties van taalversies

Mvgr,

Geert Van Osch

Hallo Geert, zou je voor de zekerheid nog even de versie kunnen controleren?

Voor 9.0.0.4453 is dit inderdaad nog steeds niet gemaakt, ik verwacht wel dat een update in de loop van de dag beschikbaar komt.

Hallo Geert,

Nog even een update, dit probleem zou met de laatste update verholpen moeten zijn.

Hallo Elise,

Sinds ongeveer een week als mijn pc opnieuw wordt  opgestart dan wordt er in het onderhoudscentrum aangegeven dat de netwerk firewall (emsisoft firewall),virus beveiliging en de spyware definities beveiliging van emsisoft internet security niet  zijn ingeschakeld terwijl dit in werkelijkheid niet zo is het schildje op de taakbalk van emsisoft internet security is groen,het vreemde is dat de beveiligingswaarschuwingen in het onderhoudscentrum van mijn pc pas weer weg gaan als ik de emsisoft app start door op beveiligingsstatus te klikken,ik heb de basis instellingen gecontroleerd waar standaard staat aangevinkt de bewaking bij systeemstart inschakelen.

Ik heb versie 9.0.0.4546 van emsisoft internet security.

Ook ervaar ik dat als emsisoft internet security automatisch gaat updaten en klaar is,dat hierna niet direct  de correcte tijd van de laatste update wordt weergegeven in de app,en dat de correcte tijd van de laatste update pas weer correct wordt weergegeven in de app als ik de emsisoft app start door op beveiligingsstatus te klikken dus op dezelfde manier als om de beveiligingswaarschuwingen weer weg te krijgen in het onderhoudscentrum van mijn laptop.

Is er een probleem met de emsisoft internet security app in het  toewijzen van de beveiligingsstatus op de pc bij een herstart van de pc en met het niet direct in de app weergeven van de laatste update tijd

Mvgr,

Geert Van Osch

Hallo Geert,

Dit is een bekend probleem, zie ook de quote hieronder. Gelukkig is je computer gewoon beveiligd.

Dit is een bekend probleem en doet zich voor wanneer het Windows Securiry Center wat later wordt geladen door Windows dan Emsisoft Internet Security.

Het probleem heeft geen invbloed op de werking en bescherming van Emsisoft Internet Security.

Je zult zien dat Windows de melding vanzelf weghaalt wanneer er door Emsisoft een update wordt uitgevoerd of wanneer je handmatig even een onderdeel uit en weer aan zet.

We werken aan een oplossing.

• Upvote 1

Hallo Elise,

Ik had nog geen reactie ontvangen van u omtrent de automatische update van emsisoft internet security en de tijdweergave van de update in de app welke niet direct de juiste updatetijd aangeeft als de update is afgerond,de juiste update tijd wordt pas goed in de app weergegeven als ik de app start door op beveiligingsstatus te klikken,niet als ik de pc opnieuw opstart.

Is dit probleem bij u bekend en wordt dit probleem later opgelost met een update.

Mvgr,

Geert Van Osch

Hallo Geert,

Zou je kunnen checken of het volgende werkt: kijk onder Updates wanneer de laatste update was, klik Update Now, zodra je de notificatie krijgt dat het update process klaar is, kijk weer onder Updates en controleer of de laatste update tijd correct weergegeven wordt.

• Upvote 1

Hallo Elise,

Ik heb gedaan wat je gevraagd hebt ,maar de laatste update tijd wordt niet correct weergegeven,hiervoor moet ik de emsisoft app opnieuw lanceren.

Mvgr,

Geert Van Osch

Bedankt voor de extra informatie, ik kan zelf dit probleem niet recreeren, maar zal even navragen of het bekend is.

EDIT het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt. Het heeft gelukkig verder geen invloed op het correct functioneren van de software (en dus de computer veiligheid).

• Upvote 1

Hallo Elise,

Vandaag na de laatste update van Emsisoft Internet Security versie;9.0.0.5066 dd:28-4-2015 en nadat ik de pc opnieuw had opgestart toen werd in het windows onderhoud centrum aangegeven dat de Netwerkfirewall,beveiliging tegen spyware en ongewenste software en virusbeveiliging niet wordt gecontroleerd(ik heb de meldingen uitgeschakeld om niet de hele tijd een rood kruis te zien in het onderhoudscentrum)Emsisoft Internet Security geeft aan dat ik beschermd ben en alle beveiligings instellingen op de aanbevolen niveaus staan ingeschakeled staan(groen schildje) ik gebruik windows 8.1 64 bits versie,ik heb dit probleem al een hele tijd niet meer gezien maar vandaag duikte plots dit probleem toch weer op.

Zou u dit probleem aan de tech afdeling kunnen doorgeven zodat zei dit probleem met een update kunnen oplossen.

Ps; Hoe kan ik in dit forum een gemaakte schermafdruk in mijn afbeeldingen map uploaden en toevoegen aan een post?

Mvgr,

Geert Van Osch

Hoi Elise,

Inmiddels heeft het probleem zich vanzelf opgelost nadat ik de pc opnieuw had opgestart na een aantal updates van Emsisoft Internet Security de foutmeldingen in het windows onderhoudscentrum worden nu niet meer weergegeven en alles werkt weer als vanouds,maar ik zou wel graag nog willen weten hoe ik een screenshot in mijn afbeeldingen map kan uploaden naar een post in dit forum

Mvgr,

Geert Van Osch :)

Hallo Geert,

Fijn te horen dat alles nu goed werkt. :)

Om een afbeelding toe te voegen, klik op de Add Reply button (of, More Options). Klik onder Attach Files op de Choose Files knop. Selecteer nu het gewenste bestand (in dit geval een screenshot uit Mijn Afbeeldingen). Klik Open en wacht totdat het bestand klaar is met uploaden. Klik dan de Add to Post link rechts van de upload om het bestand zichtbaar te maken in de post.

• Upvote 1

Hallo,

Sinds Emsisoft is geupdate naar versie 11 start de taakbalk app niet meer automatisch mee als windows herstart,kan dit hersteld worden,ik moet nu Emsisoft handmatig starten als de computer herstart wordt

Mvgr,

Geert Van Osch

post-26392-0-81031200-1447416089_thumb.png
Download Image

Hallo,

Ik heb zelf het probleem kunnen oplossen,de Emsisoft realtime toepassing was plots verdwenen uit het automatisch opstarten proces en heb deze weer succesvol kunnen toevoegen aan het automatisch opstarten proces en nu wordt de Emsisoft icon weer automatisch weergegeven op de taakbalk als windows start.

Mvgr,

Geert Van Osch

Hallo Geert,

Goed om te horen dat alles weer naar behoren werkt, bedankt voor de feedback.

Hallo Elise,

Kan het zijn dat er bij Emsisoft een probleem is met de update server,ik krijg namelijk bij de automatische update en handmatige update de melding kan geen verbinding maken met de update server controleer uw internetverbinding terwijl ik gewoon internet heb,zie screenshot,2 keer kwam ik er met een handmatige update door en lukte de update,initialiseren en installeren,sinds 21 december 21.00u begonnen de update problemen

Kun je mij feedback geven wat er aan de hand is

Groetjes,

Geert

post-26392-0-55928500-1450735248_thumb.png
Download Image

Hallo Geert,

Ja dit klopt, er waren wat problemen met een van onze CDNs. Hopelijk zouden deze nu opgelost moeten zijn.

Hallo Elise,

Ik wou de quarantaine malware teller resetten naar 0 door instellingen,fabrieksinstellingen en de optie aan te vinken verwijder alle logs en reset tellers,de log teller werd wèl op 0 gezet maar de quarantaine malware teller bleef op 1 malware objecten staan,terwijl ik het bestand vooraf had verwijderd en er niets meer in de quarantaine folder zat,kunt u mij helpen hoe ik de quarantaine malware teller op 0 kan zetten

Mvgr,

Geert Van Osch

Hallo Geert,

Sorry, ik had uw post van gisteravond niet gezien. Het is mogelijk dat de teller pas na een computer herstart wordt aangepast, maar in ieder geval goed om te horen dat dit opgelost is.

Hallo Elise,

Is er een optie in de Emsisoft app om Scan SSL aan en uit te zetten,ik ben net geholpen op afstand en we konden deze optie niet vinden,om te checken of deze optie van invloed is op modern UI apps om met adguard advertenties te blokkeren met een filter aan van deze app zonder de app functionaliteiten te blokkeren,met de wft network driver aan met de app filter op aan werden de advertenties wèl gefilterd,maar werkte de app functionaliteit niet meer zoals profiel en tweets,interacties,berichten en tijdlijn streams.

Met de wft netwerk driver uit en de filter van de app aan,werkte de app wèl weer,maar werden de advertenties wèl weer getoond,er wordt door adguard gewerkt aan een vernieuwde wft netwerk driver die overweg kan met modern UI apps,zoals facebook and de besproken app tweet it! for windows.

Is er een optie in Emsisoft om scan ssl aan en uit te zetten om te testen of dit effect heeft op modern ui hosted apps ivm de werking van de app en het tonen van advertenties danwel het filteren van de betreffende app en of deze dan nog goed functioneerd

Groetjes,Geert

Hallo Geert,

Ik zal dit even navragen en zal het laten weten zodra ik hier meer over weet. 

Hallo Elise,

Ik wil u graag mededelen dat als ik een log wil verwijderen dan staat er niet de juiste zinsvorming en spelling vermeld.

Er staat vermeld: "Weet u zeker dat u complete de log wilt verwijderen? Dik kan niet worden teruggezet"

De juiste zinsvorming en spelling in deze moet zijn: "Weet u zeker dat u de complete log wilt verwijderen? Dit kan niet worden teruggezet"

Mvgr,

Geert Van Osch

Schermopname (47).png
Download Image

Geert, dank voor je feedback

zou je zo vriendelijk will zijn een nieuw topic te openen voor dit soort feedback ?

De originale topic heeft geen relatie met een spelfout in de NL vertaling. Ik zal deze topic nu sluiten en de taalfout aanpassen.

Thanks

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.