Mericya

Geldigheid licentie EAM

Recommended Posts

Beste,

Een vraagje inzake de geldigheid licentie van EAM.

D.d. 25-01-2014 heb ik een bevestiging ontvangen dat de licentie van EAM weer voor één jaar is verlengd.

Zonet bemerkt ik dat er een melding is inzake de beveiliging van de computer, zie onderstaande schermafbeeldingen:

53aed3614f30c-ScreenShot294.jpg

53aed2c47a951-ScreenShot295.jpg

Normaliter biedt handmatig opstarten van EAM een oplossing, maar deze keer kreeg ik onderstaande bericht.

53aed2e2313a0-ScreenShot296.jpg

Het heeft vanaf de verlenging goed gewerkt, het verbaasd me dat ik weer de licentie key moet invoeren?

Is het een bug?

Alvast bedankt.

Hallo,

Ik heb van een paar gebruikers over dit probleem gehoord, het schijnt over het algemeen te gebeuren na een upgrade van EAM8 naar 9. Als dit meerdere keren gebeurd, zelfs na het herhaaldelijk invoeren van de licentie sleutel, is het beste om EAM9 te verwijderen (via Programs and Features in het configuratie scherm) en opnieuw the installeren.

Het heeft verder niet te maken met de geldigheid van de licentie, het lijkt erop dat er soms iets fout gaat met de upgrade van 8 naar 9, helaas is het niet duidelijk wat dit is.

@ Elise,

Wellicht is het "bewust" gedaan zodat men een nieuwe functie kunt toe voegen, namelijk de Surfbeveiliging.

53af00338cf08-ScreenShot302_kopie.jpg

@ Elise,

De pc wordt gewoon wekelijks gescand, de optie om PUP's in te schakelen heb ik eigenlijk niet / nooit gezien. 

De scant start wekelijks gewoon automatisch op en ik hoef niets te doen.

Ik moet heel vaak EAM handmatig updaten, gisteren ook weer een melding van het Onderhoudscentrum.

53b7cc5fde23b-ScreenShot310.jpg

Het probleem met handmatig updaten is al vanaf juli 2012 terwijl een vinkje is geplaatst bij Automatisch updates inschakelen.

Wellicht is dat ook de oorzaak dat ik de licentie key opnieuw moet invoeren.

In dit geval zou ik alle instellingen exporteren (open EAM en klik op Settings > Export). Download de laatste versie van EAM via de website, verwijder de huidige versie via Programs and Features en installeer EAM9 opnieuw na het herstarten van de computer. Je kunt nu de instellingen importeren (open EAM, klik op Settings > Import, als alle instellingen geexporteerd waren, moet je dit voor alle geexporteerde bestanden herhalen). Op deze manier zou het probleem opgelost moeten zijn, en zijn alle programma instellingen (zoals scheduled scans) gewoon bewaard.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.