klad

Firewall blokkeert toegang tot NAS

Recommended Posts

Beste forumleden,

Ik ben een redelijke beginner op technisch gebied maar hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Ik wil een Synology NAS in mijn netwerk benaderen via de Windows verkenner. Deze geeft echter steeds een foutmelding (geen toegang tot \\DISKSTATION. Controleer de spelling....).

Na wat zoeken heb ik ontdekt dat de firewall de toegang blokkeert, als de firewall wordt uitgeschakeld kan ik DISKSTATION wel gewoon benaderen.

Hoe moet ik de firewall correct instellen dat deze de toegang tot mijn NAS kan verlenen, zonder andere onbedoelde toegangen open te zetten?

De NAS heeft in mijn netwerk een statisch IP adres 192.168.0.170. Ik gebruik Windows 10 en Emsisoft Internet Security.

Bij voorbaat dank,

Klad

Probleem is intussen m.b.v. de helpdesk van Emsisoft opgelost. Voor toekomstige forumleden met vergelijkbaar probleem: het terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft het toegangsprobleem verholpen (te vinden onder Instellingen - Bewakingsinstellingen - rechterblok Backup en Herstelinstellingen). Wel vreemd dat dit nodig was op een nieuwe 'schone' installatie (nieuwe laptop, 1 dag in gebruik), maar het heeft wel geholpen !

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.