pdexie

EIS update slokt gehele verbinding op

Recommended Posts

Het is lastig uit te leggen , maar zodra EIS zich zelf aan het updaten is en dus de nieuwste definities binnen haalt dan kan ik niet internetten.

Zodra de update binnen is dan weer wel.

Hoe komt het dat als EIS aan het updaten is dat er dan verder geen internet verkeer mogelijk is?

Hallo,

Wat is de normale insternet snelheid (dit can getest worden, bijvoorbeeld op http://www.speedtest.net).Als deze laag is dan kan het gebeuren dat een online update ervoor zorgt dat andere applicaties geen gebruik kunnen maken van het internet.

Wat gebeurt er precies met het internet tijdens de updates (is er een foutmelding, een time-out....)?

Ik krijg geen foutmelding, maar als ik op het internet aan het surfen ben en ik klik naar een andere pagina dan bevriest mijn pagina, maar gaat verder zodra het schermpje verschijnt als EIS is geüpdatet

Ik zal even navragen of dit een bekent probleem is. Zodra ik hier meer over weet, zal ik het in dit topic laten weten.

Om te controleren wat precies dit probleem veroorzaakt, kijk tijdens een update naar de Taskmanager (druk tegelijkertijdig op alt-ctrl-del en klik op Taskmanager/Taakbeheer). Op de process tab zijn hier vier kolommen: CPU, RAM, Disk en Netwerk. Wat zijn de percentages voor deze kolommen tijdens een update?

Dat gaat wel heel erg snel, maar wat ik kon zien is emsisoft protection service oploopt naar ruim 43% van gebruik van de processor.

Het kan dus ook zijn dat niet mijn internet verbinding wordt opgeslokt maar dat sinds kort de protection service meer mijn pocessor belast tijdens het updaten.

Als de update  is gestopt dan staat het percentage voor de processor op 5%

Mijn processor is een intel I3 4005 cpu @1,70 GHz met 6 GB werkgeheugen

43 % zou in principe geen problemen moeten veroorzaken. Is dit probleem pas recent opgedoken of is dit al langere tijd het geval?

Nog maar sinds kort dus.

En vanmiddag kreeg ik ineens een melding dat firewall en antivirus was uitgeschakeld en schildje op de taakbalk was rood.

Maar EIS startte weer vanzelf op en schildje werd weer groen, daarna werkte mij apps weer niet. 

Vervolgens heb ik KB3172985 gedeïnstalleerd  , laptop opnieuw laten opstarten en daarna KB3172985 weer geinstalleerd en apps werken weer.

Dit is normaal, de service had een herstart nodig nadat bapaalde belangrijke componenten moesten worden toegevoegd (ik heb zelf deze melding ook gehad).

Vreemd dat het app probleem hierdoor terugkeerde, omdat dit component hier verder niets mee te maken had en er verder geen andere programma updates waren vandaag.  

Maar goed om te horen dat het herinstalleren van de update dit probleem oploste.

Als voor het update probleem, hoe lang duurt dit ongeveer (seconden, minuten)?

Tja toch kwam het door de update dat bijv de NOS app niet meer werkte en m.b.t. de update het gaat om een seconde of 4 .

Ik merk het alleen als ik bijv een pagina open en dan kan het gebeuren dat die pagina even niet opent en dan krijg ik later dat update schermpje rechts onder in mijn scherm dat EIS is bijgewerkt.

Dus zodra dat schermpje verschijnt gaat de pagina verder en het gaat dus om de tijd dat de update aan het updaten is of aan het installeren is.

Het kan zijn dat ik pas vanaf donderdag of vrijdag weer kan reageren, aangezien ik als het meezit 2 dagen in het ziekenhuis lig.

Wat vervelend om dat te horen, ik hoop dat alles goed gaat.

Wat is het versie nummer op dit moment (klik op About in de hoek rechts-beneden van het hoofdscherm)?

Werkt het startmenu of andere programmas wel tijdens de update, of gedragen deze zich hetzelfde als de browser (als het laatste het geval is, dan is dit een bekend probleem en wordt er aan een oplossing gewerkt)

Of het startmenu of andere programma's nog wel werken dat durf ik niet te zeggen, ik heb het dus opgemerkt tijdens het internetten.

Maar net ik dit verhaaltje hier tik kan ik dus totaal ff niks doen , maar voor ik het weet verschijnt het update schermpje en kon ik hier gewoon verder typen.

Probeer in dat gevall over te schakelen naar beta en kijk of het probleem daar nog voorkomt.

Ik heb het veranderd naar beta,   ik heb gelijk een upgrade gehad en draai nu onder versie 11.10.0.6556

Ik weet nog niet of het "probleem" nu weg is.

Oke, gebruik het gewoon een dag of twee en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.

Is EIS het enige programma dat deze tijdelijke vertragingen veroorzaakt? Zijn er ook andere beveiligings programmas geinstalleerd op de computer?

Dit kan ook veroorzaakt worden door een CPU die niet goed gekoeld wordt (dit kan gebeuren doordat stof en dergelijke de componenten verstopt die normaal voor de koeling zorgen). Om dit te controleren kun je bijvoorbeeld CoreTemp gebruiken, dit kan in tray aangeven wat de huidige CPU temperatuur is. Kijk hoe hoog deze is tijdens een update.

Laptop is nog geen jaar oud en blower is schoon, coretemp installeer ik altijd en geeft 35 34 graden aan.

Het gebeurd alleen bij EIS.

Ander beveiligings programma  dat ik heb lopen is malwarebytes anti malware.

Ik zal wel een keer laptop geheel opnieuw installeren en kijken of dat de oplossing is, voorlopig weet ik als de laptop ff niks doet dat EIS aan het updaten is

Dat is inderdaad een prima temperatuur. Als de laptop verder gewoon goed loopt, kun je ook eerst proberen EIS even opnieuw te installeren.

Ik heb ondertussen geheel nieuw installatie erop los gelaten, zowel van windows 10 als EIS, maar als EIS update dan kan ik heel even niks met de laptop doen.

Maar geheel duurt een seconde 2 a 3 dus leer er wel mee leven

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.