Mericya

W32.HfsAdware.3855 en PUA Tsingsoft

Recommended Posts

Een vraagje:

Bij een programma Free Sound Record is het .exe bestand gescand met EIS, en EIS meldt: Geen verdachte bestanden ontdekt tijdens de scan.

Ik heb laten controleren bij VirusTotal en er wordt wel wat gevonden.

Wat is W32.HfsAdware.3855 en PUA Tsingsoft ?

Alvast bedankt.

Hallo Mericya,

Dit zijn PUP detecties, ik denk veroorzaakt door het feit dat de installer een download wrapper of platform gebruikt dat theoretisch PUPs zou kunnen aanbieden. Maar er is niets mis met dit programma.

Hallo Elise,

Dank voor het antwoord.

Nou, voor me klink het niet echt overtuigen, liefst heb ik gehad dat EIS wel aan de bel trekt.

Persoonlijk vind ik nog steeds dat : voorkomen is beter dan genezen.

Ik heb verder gezocht en vind toch wel eng wat die 2 beestjes kunnen veroorzaken op een computer.

W32.HfsAdware.3378 is a heuristic detection used by different antivirus products to indicate and detect a Potentially Unwanted Program.

A potentially unwanted application is a program that contains adware, installs toolbars or has other unclear objectives.

W32.HfsAdware.3378 is an adware program, that displays pop-up ads and advertisements on web pages that you visit. These advertisements will be shown as boxes containing various coupons that are available, as underlined keywords, pop-up ads or advertising banners.

These ads are aimed to promote the installation of additional questionable content including web browser toolbars, optimization utilities and other products, all so the W32.HfsAdware.3378 publisher can generate pay-per-click revenue.

A PUA / PUP (potentially unwanted application / potentially unwanted program) is a software that may be unwanted on the PC and sometimes comes bundled with freeware software. You can use the software at no additional costs but it will display pop-ups or install a toolbar in the default browser changing the homepage or the search engine. Some of them will also run several processes in the background, slowing down the PC or will display numerous ads. These programs can be installed without your consent (also called adware) or will be included by default in the express installation kit (ad-supported). 

In order to avoid installing such PUA / PUP, you have to always install the main software by choosing the advanced/custom options.

Also, some of these programs are legitimate but their actions on the system should be stopped if they are performed without the user's explicit consent. For instance, commercial keyloggers are legitimate applications installed by the employer to monitor the activity on the employees’ workstations.

Met vriendelijke groet,

mericya

liefst heb ik gehad dat EIS wel aan de bel trekt.

Dat is voor deze installer echt niet nodig. :)

De detectie namen zijn erg algemeen. de informatie die hierover via Google te vinden is, is ook niet van toepassing op deze installer en ik zou deze VirusTotal detecties ook echt als false-positive beschouwen.

Als deze installer zich wel echt als PUP gedroeg, zou ik hem toegevoegd hebben aan onze detectie database.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.