Recommended Posts

Ik heb sinds een paar dagen versie 12 van EIS, ik had gehoopt dat  het  cpu/ ramgebruik  probleem tijdens het updaten verholpen zou zijn, maar helaas nee dus.

Waarom verbruikt EIS zoveel cpu. ram tijdens het updaten??

Hi pdexie,

Wat Elise al eerder aangaf: dit is geen bekend probleem, vandaar dat er ook (nog) niets te verhelpen is.

Een update stelt namelijk niet zoveel voor: er worden wat files ontvangen die tijdelijk in een folder worden opgeslagen en van daaruit naar de EIS folder gekopieerd,

Je zou daar helemaal niets van moeten merken.

Is er al eerder (systeem) informatie van jouw pc aan ons doorgegeven ?

Zijn er al eerder debuglogs van EIS aan ons doorgegeven ?

Het probleem doet zich bij mij pas voor sinds versie 11 en dan nog wat.

Maar als het probleem zich verder niet voor doet dan laat het maar zo, ik heb wel een keer helemaal alles opnieuw op mijn laptop geïnstalleerd , maar dat heeft helaas niks geholpen.

Bij een andere laptop heb ik een ander betaalde antivirus / firwall en  met dat pakket had ik met een vorige versie problemen mee , maar dat pakket heeft sinds kort ook een nieuwe versie en heeft bij mij geen problemen meer , dus zing denk ik mijn tijd van EIS uit en stap dan maar over op andere aanbieder.

Bedankt voor de vele jaren.

Hi pdexie,

Emsisoft streeft ernaar de beste support te leveren en niet weg te lopen voor problemen.

Ik stel voor dat we het probleem proberen op te lossen, maar daar hebben we wel je hulp voor nodig.

Zeg maar hoe ik de debug info moet aanleveren

En het gaat om een lenovo g50-80 laptop met een i3 -4500U 1.7ghz processor met 6gb werkgeheugen.

De latop heeft een clean windows 10 installatie zonder de meegeleverde lenovo bagger en draai nu onder 1607 build 14393.321

Dat emisoft erna streeft de best mogelijk support te leveren mag ik zeker hopen, maar gezien ik het eigenlijk al vaker dit "probleem " gemeld heb en nu krijg te horen dat er verder geen meldingen hier over bestaan ,   snap ik niet dat er niet eerder om het debug gevraagd is.

Maar goed laat me maar weten wat en hoe ik het moet aanleveren

Hi pdexie,

;), ook Emsisoft medewerkers hebben wel eens vrij in een weekend.

Ik kom dinsdag hierop terug.

Hi,

Graag onderstaand procedure uitvoeren:

- open EIS

- klik op de Helpdesk tegel

- zet een vinkje in 'Schakel Advanced debuglogging in'

- herstart je pc

- wacht tot een update plaatsvindt(ik neem aan dat er geen verschil zit tussen automatische en handmatige updates)

- indien je de vertraging merkt, haal het vinkje weg bij  'Schakel Advanced debuglogging in'

- zip en stuur mij de logfiles (in PB) die je kunt vinden in \ProgramData\Emsisoft\logs

Daarbij zou ik graag de FRST logs ontvangen. Dit is een analyse van je pc en OS.

Hieronder de engelse text uit ons support systeem.

Please download Farbar Recovery Scan Tool (FRST) from one of the following links, and save it to your Desktop (please note that some web browsers will automatically save all downloads in your 'Downloads' folder, so in those cases please move the download to your desktop):

For 32-bit (x86) editions of Windows:

For 64-bit (x64) editions of Windows:

Note: You need to run the version compatible with your computer. If you are not sure which version applies to your computer, then download both of them and try to run them. Only one of them will run on your computer, and that will be the right version.

1. Run the FRST download that works on your computer.
2. When the tool opens click "Yes" for the disclaimer in order to continue using FRST. If you see a SmartScreen warning, press "More info", and allow the program to run. If an Emsisoft product warns, please click "Allow always" to allow it to run.
3. Make sure the "Addition.txt" checkbox is checked, then press the 'Scan' button.
4. When the scan is done, it will save two logs Text Documents named 'FRST' and 'Addition' in the same place the tool was run from (if you had saved FRST on your desktop, then the 'FRST' and 'Addition' logs will be saved there).
5. Please attach the 'FRST.txt' and 'Addition.txt' log files to a reply (it is best if you do not copy and paste it into an e-mail).

Alvast dank voor je medewerking

pdexie, wat is het ram verbruik van a2service.exe tijdens de update ?

Ik heb gevonden dat  a2service rond de 43% CPU pakt.

Een goede vraag,  hoe kom ik daar achter?

Wat ik steeds merk als EIS de definities aan het updaten is en ik ben dan op het internet bezig , het internet een sec of 4 bevriest. 

Dus echt puur als de definities worden geïnstalleerd. 

Maar hoe groot het verbruik is dat weet ik niet

Een goede vraag,  hoe kom ik daar achter?

- Open de task manager door met de rechtermuisknop op de windows taakbalk te klikken

- Kies voor: meer details

- zoek in het processen tabblad 'Emsisoft Protection Service' en check de kolom Memory/geheugen tijdens het updaten

Je kunt ook eens proberen om bij

EIS  Instellingen / Bewakingsinstellingen, het vinkje weg te halen bij: 'optimaliseer het geheugen gebruik', om te kijken of dit effect heeft bij het updaten.

Ik hoor het wel

groeten

Het vinkje was bij mij niet aangevinkt en ik had het toen wel juist aangevinkt, maar dat gaf dus geen verschil.

Verder dan heb ik het toch goed begrepen de manier zoals je beschreef, maar ik krijg geen percentage te zien, bij a2service.exe staat bij details 252.588kb bij geheugen..

Zie bijlage

post-20060-0-59253200-1477994167_thumb.png
Download Image

post-20060-0-93263900-1477994176_thumb.png
Download Image

post-20060-0-81560300-1477994188_thumb.png
Download Image

De kolom Processor geeft het CPU gebruik aan in procenten. In jouw voorbeeld is dat 0%.

Geheugen in 252mb wat OK is.

Zou deze maximale waardes van a2service kunnen doorgeven op het moment van updaten ?

Dat kan je doen door taskmanager en EIS te openen, een handmatige update uit te voeren en de waardes in de taskmanager te lezen.

thanks

Het percentage kan ik dus alleen aflezen bij tabje processen en als ik daar kijk naar Emsisoft Protection Service loopt die op naar 31 %.

Het "probleem" wat ik ervaar doet zich voor zodra de updates worden geïnstalleerd , zodra de updates zijn geïnstalleerd dan werkt de laptop dus gewoon weer.

Zojuist nog een keer laten updaten en toen zag ik bij het tabje details en dan bij a2Service.exe heel even oplopen naar 52 bij kolom processor

Deze waardes zijn geen enkel probleem en mogen niet tot het tijdelijk 'bevriezen' van je browser leiden.

Heb je geprobeerd om MBAM te verwijderen om te kijken of dat invloed heeft ?

Thanks

Sorry vergeten te vermelden, maar ook met malwarebytes verwijderd en daarna de laptop opnieuw opgestart te hebben blijft het probleem bestaan.

Dat de waardes totaal geen probleem mogen geven dat had ik eigenlijk zelf ook al geconstateerd .

Maar waarom het probleem veroorzaakt wordt is mij totaal duister, ik heb zelfs een keer alles opnieuw geïnstalleerd,  te beginnen met een clean installatie van windows 10.

Ik heb verder ook begrepen dat er verder van dit probleem geen melding wordt gemaakt, dus het zal wel lastig worden een oplossing te vinden

Hi pdexie,

Helaas kunnen we in de logfiles ook niets bijzonders vinden.

Het lijkt op een geisoleerd probleem en dat is lastig om te detecteren.

Ik kan eventeel een korte remote support sessie aanbieden om zelf even te kunen analyseren wat het probleem kan zijn.

Ik besef goed dat het een geïsoleerd probleem is en daarom lastig er achter te komen hoe het komt en het eventueel op te lossen,

En korte remote support sessie is prima,   geef maar aan wanneer die zou kunnen plaats vinden .

Ik ga binnenkort mijn laptop helemaal opnieuw installeren  , mocht het probleem na een totale schone installatie zich nog voordoen dan meld ik mij hier wel weer.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.