christel

na opstarten opnieuw geinfecteerd

Recommended Posts

hallo allemaal, ik ben nieuw hier en hoop daarom ook dat ik het goed doe zo een topic te starten.

Mijn probleem is dat ik mal ware op mijn pc heb door het downloaden van een programma. Dit heb ik gelijk verwijdert, maar was dus al te laat.

Windows defender gaf geen melding, maar zag ineens allerlei nieuwe programma's.

Wat ik kon verwijderen via configuratiescherm heb ik zo verwijdert.

daarna emisoft geïnstalleerd en laten zoeken naar mal. Deze gevonden, in quarantaine gezet en verwijdert. Maar..... als ik de pc opnieuw opstart zijn ze er deels weer. Ook komt er dan een klein zwart venstertje waarvan ik weet dat het niet goed is. Voeg een foto bij hiervan.

Bovendien blijven al mijn browsers naar een search pagina gaan, ook als ik ingeef google als opstartpagina te nemen. Ook kan ik steeds aangeven dat chrome mijn standaardbrowser moet zijn. Deze search wordt nu geblokkerd door emisoft, maar krijg dan in alle browsers te zien dat de pagina niet geladen kan worden. Weer stel ik google in, maar bij elke x opstarten van de browser blijft hij toch naar de search site gaan.

Ik denk dus dat de mal dieper zit en blijft ondanks emisoft.

Weet er iemand wat ik nog kan doen buiten de pc helemaal leeg maken?

post-44363-0-60680300-1478165967_thumb.jpg
Download Image

post-44363-0-87804700-1478165968_thumb.jpg
Download Image

post-44363-0-65846600-1478165970_thumb.jpg
Download Image

Hallo, het beste is om de stappen hier te volgen.

Dit is in het Engels, als u liever hulp in het Nederlands ontvangt, kunt u de gevraagde logs in dit topic bijvoegen.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.