Sign in to follow this  
pdexie

Tijd synchronisatie

Recommended Posts

Ik zag van de week bij mijn netwerk adapters  een 8 tal wan minipoorten .

Die heb ik volgens deze website kunnen verwijderen: http://lazyresearch.blogspot.nl/2016/07/remove-wan-miniports-easy-way.html

vervolgens heb ik zelf ook nog binnen windows 10 mijn netwerkinstelling opnieuw laten instellen, dit had als gevolg dat mijn netwerk instelling niet meer particulier was, maar openbaar.

Binnen windows 10 heb ik de instelling openbaar weer veranderd naar particulier, maar wat blijkt nu weer, zolang EIS bestandsbewaking aanstaat kan ik mijn tijd niet laten synchroniseren.

Zet ik EIS uit dan werkt het dus wel .

Ik heb dat geintje al een keer eerder gehad: http://support.emsisoft.com/topic/25037-eis-blokt-internettijd-synchroniseren/

Nu  ben ik wel van plan om op mijn laptop dus windows 10 geheel opnieuw te installeren, maar hoe krijg ik momenteel de tijd synchronisatie aan de praat terwijl EIS ook aanstaat?

De bijlage zit een log van EIS want het zal mij zelf niet verbazen dat EIS denkt dat mij netwerk een openbaar netwerk is, terwijl deze toch echt al particulier staat ingesteld.

Nou ik heb het dus ondertussen kunnen vinden binnen EIS en ja binnen EIS stond mijn netwerk instelling dus op openbaar netwerk terwijl  ik dat binnen windows 10 veranderd had.

En ja ik heb ook een vinkje staan bij gebruik windows instellingen, dus raar als de instelling binnen windows 10 veranderd wordt , deze dan niet binnen EIS veranderd wordt.

Maar goed na veel zoeken ben ik er toch er achter gekomen het weer goed te krijgen.

En nog een kleine aanvulling:

Als de laptop wordt uitgeschakeld en na bijv. een minuut weer wordt opgestart dan kan ik weer geen tijd synchronisatie uitvoeren.

Maar als ik dan kijk binnen EIS dan staat wel mijn netwerk op privé netwerk.

Zet ik mijn net werk binnen EIS op openbaar en daarna weer op privé netwerk dan kan ik wel dus de tijd synchroniseren.

Nu heb ik weer gekeken of ik de tijd kon synchroniseren maar ik krijg de melding dat er een fout is opgetreden.

Zet ik de bestandsbewaking uit dan kan ik de tijd wel synchroniseren.

Verder als ik binnen EIS netwerk verander van privé naar openbaar en dan van openbaar weer naar privé dan kan ik de tijd weer wel synchroniseren, maar voor hoe lang daar ben ik nog niet achter.

post-20060-0-35879200-1478602086_thumb.png
Download Image

post-20060-0-75363600-1478602096_thumb.png
Download Image

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.