PC reset

Klanten problemen na installatie?

Recommended Posts

Ik heb nu twee computers van klanten die niet meer of niet goed starten na installatie van EAM. 

De een krijgt na het inloggen in windows een zwart scherm en de ander krijgt allemaal foutmeldingen.

Hallo Tommy,

Wat vervelend om dat te horen. Heb je verder informatie over de Windows versie en of diet om EAM of EIS gaat (en gebeurt dit alleen met een nieuwe installatie of ook bestaande)? Is het mogelijk om logs te kopieren via Safe Mode? Deze extra informatie is nodig om een idee te krijgen wat de oorzaak van het probleem kan zijn.

Als een aanvulling, dit probleem is opgelost in de laatste programma versie. Het beste is om EAM/EIS in veilge modus te verwijderen en dit daarna opnieuw te installeren dmv. een nieuwe installer die gedownload kan worden via onze website.

Voor meer informatie: http://changeblog.emsisoft.com/2016/10/28/emsisoft-anti-malware-emsisoft-internet-security-12-0-1-released/

Het zijn alle twee windows 10 systemen. Zover ik weet is emsisoft pas een paar dagen terug geinstalleerd. Je zou zeggen dat ze dan al de laatste update meteen hebben? Ze zijn wel geinstaleerd vanaf de installatie cederom die in de BOXED edition zit. Na installatie moet je de pc herstarten en dan gaat het mis.

Waarschijnlijk is de versie op de CD iets ouder, wat dit probleem veroorzaakt. Door te installeren met de laatste installer van de website wordt dit probleem vermeden.

Maar klanten die z'n box hebben gebruiken natuurlijk eerst de CD-rom. Moet ik de verkoper vragen dat dit vermeden moet worden? Niet echt klantvriendelijk...

Meeste klanten zijn leek en vinden het al een hele prestatie als ze via de cd-rom kunnen installeren.

Daarnaast heb ik aan de winkel doorgeven dat ze kunnen meekijken op dit forum. Mogelijk kan er wat meer info verstrekt worden.

Ik mag toch aannemen dat een versie out of the box toch inderdaad na installatie gelijk wordt geüpdatet naar een eventuele nieuwe versie.

En als dat niet zo is , dan mag dat best heel duidelijk vermeld worden op de verpakking of een eventuele bijsluiter/ handleiding

Klopt pdexie,

Maar emsisoft upfat tijdens installatie ook nogn moet dan direct opnieuw opstarten. Dit proces lijk niet goed te verlopen. Maar ik ga proberen veilige modus in te komenen emsisoft te verwijderen.

Maar emsisoft upfat tijdens installatie ook nogn moet dan direct opnieuw opstarten. Dit proces lijk niet goed te verlopen. 

Het probleem met elke CD versie van beveiligings software is dat deze, tegen de tijd dat het in de winkel verkrijgbaar is, out of date is. Dit komt omdat er dikwijls aanpassingen zijn aan nieuwe malware of bug fixes. Dit is niet iets dat uniek is voor Emsisoft. Het probleem in dit geval is dat deze installer een bug heeft die er voor zorgt dat het update proces niet goed verloopt, wat vervolgens voor de problemen tijdens het opstarten zorgt.

Dit probleem is al opgelost en hoewel ik begrijp dat het ontzettend vervelend is voor mensen die de CD versie wel graag zouden willen gebruiken, verreweg de simpelste oplossing is om een nieuwe installer te downloaden en een nieuwe installatie te doen. Iedere gebruiker die hier problemen mee ondervindt of niet precies weet hoe dit te doen, kan contact met ons openemen via dit forum or via een mail aan Support. 

Ik begrijp dat pc reset een bedrijf is waar je diensten voor pc /laptop problemen kan afnemen.

Dit "probleem"   moet toch wel op te lossen zijn door hen en bij beetje bedrijf valt dat onder stukje service

Het probleem met CDs is dat ze door Emsisoft niet gemakkelijk te vervangen zijn (vertraging door post en dergelijke waar niemand op zit te wachten omdat beveiliging van een computer gewoon in orde moet zijn). Tommy weet nu wat de oorzaak van het probleem is en kan klanten daarmee helpen, maar zoals hij zegt, mensen die een CD kopen, zullen deze toch liever eerst willen gebruiken (wat in dit geval niet aan te bevelen is). Het heeft verder geen invloed op de licentie die klanten gekocht hebben, maar is zeker voor mensen die niet veel ervaring met computers hebben, best vervelend.

Goed te horen dat dit probleem opgelost! Emsisoft waarschuwt niet voor andere beveiligings software voor verschillende redenen, bijvoorbeeld, er kunnen soms restanten of andere programma's aanwezig zijn zonder dat het programma zelf nog geinstalleerd te zijn. Als we een installatie dan zouden blokkeren, zou dit betekenen dat de computer helemaal niet beveiligd is.

Windows 10 zal een gebruiker wel waarschuwen, als het meer dan 1 antivirus software detecteert, geeft het de gebruiker een keuze welk programma te houden als anti-virus software.

Bedankt voor de toelichting, klinkt inderdaad logisch. De tweede computer zal waarschijnlijk het zelfde probleem hebben. We houden u op de hoogte.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.