pdexie

Zijn er nog wel Nederlandstalige gebruikers van EIS

Recommended Posts

Zijn er nog wel Nederlandstalige gebruikers van EIS?

Bij tweakers merk ik al dat emsisoft niet echt bekend is.

En ik begrijp dat het forum uit vrijwilligers bestaat? want mijn eigen ervaring is, dat over vragen heen gelezen wordt of er wordt op een reactie niet meer gereageerd.

Ik zelf ben al gebruiker toen Internet security nog online armor was en die laatste beviel mij toch 10 x beter.

Gezien de zaken waar ik momenteel tegen aanloop met EIS,  frustreren mij eigenlijk best wel.

Ik vind het niet erg om een beveiliginspakket te kopen en heb daar ook graag geld voor over, maar het moet wel gewoon werken.

Ik was blij met Nederlandstalige support, omdat ik het lastig vind om bijv in het Engels lastig vind mijn vraag goed te kunnen verwoorden, maar hoe de support nu is nee niet mijn ding ( sorry voor de gene hier die hen best doen).

En waar ik nu met EIS tegenaan loop lijkt mij wel duidelijk uit mijn vorige posts hier.

Mocht er anders tegen mijn visie op de stand van zaken worden aangekeken dan verneem ik dat graag.

Hallo,

Bedankt voor de feedback, dit forum bestaat gedeeltelijk uit vrijwilligers, maar wordt dagelijks gecontroleerd door Emsisoft's team. 

Gezien de zaken waar ik momenteel tegen aanloop met EIS,  frustreren mij eigenlijk best wel.

Misschien zou  het een idee zijn om Emsisoft Anti-Malware te proberen ipv Internet Security (omdat alle recente problemen om de firewall component lijken te draaien)? EAM plus Windows firewall is meer dan genoeg om een computer te beveiligen, de firewall component is alleen belangrijk als extra controle vereist of gewenst is. 

Dat laatste wil ik best proberen, maar mijn huidige licentie van EIS duurt nog 94 dagen.

Kan ik dan een licentie van 94 dagen voor emsisoft anti-malware krijgen, maar dan wel dat mijn licentie van EIS intact blijft, zodat ik na de 94 dagen kan beslissen waarmee ik doorga.

Bij EIS krijg ik door het opgebouwde gebruik de volle korting en als de problemen er niet meer zijn bij de anti-malware versie dan verleng ik na die 94 die licentie  maar dan wel met de korting die ik met EIS heb opgbouwd

Hi pdexie,

Ik zal een EAM licentie voor je aanmaken met dezelfde begindatum als die je voor EIS hebt (=dezelfde korting als voor EIS )+ ik zal wat extra dagen toekennen omdat EIS wat duurder is dan EAM.

De EIS licentie zal ik laten verlopen zodra je EAM geinstalleerd hebt en je me dat doorgegeven hebt.

Wanneer je besloten hebt om door te gaan met EIS of EAM kan ik de oude EIS licentie weer activeren.

Ik zal je in een PM de details doorgeven.

Ik heb vandaag EIS totaal verwijderd en een ander antivirus pakket geïnstalleerd op de desbetreffende laptop.

De problemen leken verdwenen te zijn, maar zojuist kreeg ik weer een melding dat een pagina niet bereikbaar was en een programma als mailwasher gaf ook een foutmelding, na een sec of 20 kon ik weer internetten.

Mijn conclusie het probleem wordt dus niet veroorzaakt door EIS, maar ligt of aan de driver van mij wifi netwerkaart of ontstaan bij een upgrade van een build versie van windows 10.

Nu ik dit weet ga ik binnenkort weer een totale schone installatie doen , en alles weer op mijn gemak opbouwen ( al valt dat wel mee want zoveel software heb ik niet geïnstalleerd op de ze laptop, vandaar dat ik ook geen backup heb gemaakt).

Na de nieuwe installatie komt EIS er ook weer op.

Bedankt voor de update! Als dit aan de netwerk kaart ligt, zal een nieuwe installatie niet zoveel oplossen waarschijnlijk. Het kan zijn dat de draadloze kaart een probleem heeft of dat de driver niet helemaal compatible is. Je kunt het product/model nummer googlen en kijken of er misschien ook andere gebruikers zijn die ditzelfde probleem hebben of dat er een oplossing bekend is. 

Omdat dit draadloos is, kun je ook proberen (als dit mogelijk is) de computer wat dichter bij de router te zetten waar het draadloze signaal vandaan komt om te zien of dit invloed heeft (het kan zijn dat de draadloze kaart het signaal gewoon even kwijt is en opnieuw op moet zoeken).

Het betreft een intel ac 3160 wifi kaart en die heeft de laatste driver.

Mijn modem staat in de huiskamer en ik gebruik de 5ghz band.

verder is het zo raar dat ik dus soms de melding krijg dat de pagina niet bereikt kan worden en als ik dan bij mailwasher kijk of ik een mailtje heb de eerste keer ik een  melding krijg dat er geen verbinding is klik ik nog een keer dan werkt het wel binnen mailwasher.

Als de internet verbinding het niet doet dan volstaat dat ik mij wifi even uitzet ( icoontje op de taakbalk) en weer aan zet.

Het probleem is volgens mij ontstaan toen ik ineens allemaal wan minipoorten bij mijn netwerkkaart had staan, dat heb ik wel kunnen oplossen

Misschien ook gewoon even proberen of de 2,4 GHz verbinding wel goed werkt? 5 GHz heeft over het algemeen een wat kortere range.

Klopt ja, maar modem staat maar hoog uit 2,5 meter van mijn laptop.

Het stomme is gewoon dat het tijd goed werkt en ineens kan er een geel uitroep tekentje verschijnen bij de wifi verbinding

Wifi aan en uit zetten voldoet om weer gewoon verder te kunnen internetten,

Ik heb ook zaken als dnsflush en weet ik wat uitgeprobeerd, maar geel uitroeptekentje kan dus terug komen.

Ik heb de verschillende drivers geprobeerd.

Maar goed algehele nieuwe installatie die je nu kan uitvoeren binnen windows 10 staat in de planning en eens kijken of dat dan een oplossing is

Bedankt voor het meedenken en de gegeven adviezen

Ik loop zelf ook al een tijdje tegen dit probleem aan met een laptop op 5ghz, maar zover ik weet werd het nooit veroorzaakt door Emsisoft. Het is een vreemd probleem dat is ontstaan sinds Windows 10 bij mij, heb een tijdje geleden een Netwerk driver upgrade gedaan die toen niet mocht baten, misschien ergens deze week eens kijken of er een nieuwe beschikbaar is.

Op de een of andere manier gebeurt het bij mij alleen zodra er hoog internetgebruik vanuit mijn laptop is (bijvoorbeeld downloaden van grote bestanden/games etc). Waardoor het bijna lijkt alsof er iets overbelast raakt, en alleen maar op de 5ghz band =/ Ben aan het kijken of het nu de router is die er mee kapt op de 5hz band, of dat het vanuit de laptop komt. de 2.4ghz band doet het namelijk perfect. 

Ik loop zelf ook al een tijdje tegen dit probleem aan met een laptop op 5ghz, maar zover ik weet werd het nooit veroorzaakt door Emsisoft. Het is een vreemd probleem dat is ontstaan sinds Windows 10 bij mij, heb een tijdje geleden een Netwerk driver upgrade gedaan die toen niet mocht baten, misschien ergens deze week eens kijken of er een nieuwe beschikbaar is.

Op de een of andere manier gebeurt het bij mij alleen zodra er hoog internetgebruik vanuit mijn laptop is (bijvoorbeeld downloaden van grote bestanden/games etc). Waardoor het bijna lijkt alsof er iets overbelast raakt, en alleen maar op de 5ghz band =/ Ben aan het kijken of het nu de router is die er mee kapt op de 5hz band, of dat het vanuit de laptop komt. de 2.4ghz band doet het namelijk perfect. 

Ik ben er ondertussen ook uit dat dit probleem niet wordt veroorzaakt door EIS, ik heb zelf een keer EIS geheel verwijderd en het probleem bleef aanwezig.

Ondertussen heb ik al 2x een monteur van kpn hier over de vloer gehad en een keer is mijn experia box v 10 omgewisseld.

Bij welke provider zit jij en welke netwerkkaart heeft jouw laptop?

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.