pdexie

Smartsecurity blokkeert IPV6 KPN

Recommended Posts

De titel dekt de lading , maar ik ben tegen het volgende aangelopen:

KPN Nederland heeft ruime tijd problemen gehad met IPV6.

Eindelijk is het probleem verholpen, echter had ik wel IPV6 op de ene laptop maar niet op de laptopt waar smartsecurity op geïnstalleerd staat.

Na lang zoeken en klooien blijkt IPV6 van KPN te werken toen ik alle bewaking van emsisoft smartsecurity uitzette.

Momenteel heb ik smart security totaal verwijderd, en gebruik ik windows firewall en malwarebyts als antivirus.

IPV6 werkt

Hoe in vredesnaam kan smarsecurity ervoor zorgen dat IPV6 wordt geblokkeerd ????

Ik had zoals gezegd heel emsisoft security verwijderd , ondertussen heb ik emsisoft security er weer op staan en tot nu toe werkt mijn IPV6

Sorry dat ik dat niet goed vermeld had, maar het ging dus over Emsisoft Internet Security.

KPN heeft problemen gehad met IPV6 ,  dat werkt ondertussen weer.

Ik heb dus 2 laptop's en op de ene staat een ander security pakket en daar werkte dus IPV6 weer.

Op mijn andere laptop werkte IPV6 niet en ook niet na verschillende opdrachten ip flush , renew  dat soort dingen.

Ik heb toen van via bewakings alle bewaking uitgezet en jawel IPV6 deed het weer,  maar zodra de bewaking binnen Emsisoft Internet Security werd aangezet had ik geen IPV6.

Vervolgens heel emsisoft internet security verwijderd, opnieuw opgestart en later weer opnieuw geïnstalleerd en tot nu toe gaat het goed

Bedankt voor de extra informatie. Als het weer gebeurt, laat het me dan even weten. Probeer ook eens om alleen de firewall uit te schakelen en te kijken of IPV6 dan weer wel werkt als dit probleem nog een keer voorkomt.

Nou het is dus weer gebeurd,  ik ben aan het internetten en ik krijg een geel uitroeptekentje bij mij wifi symbool.

Ik laat probleemoplosser van windows 10 er op los ik heb weer internet.

Maar nu komt het dan kijk ik bij mij wifi internet verbinding en bij IPV6 geen internet.

Ik heb de firewall uitgezet daarna  mij verbinding van de wifi verbroken en wifi weer aangezet ( via taakbalk laptop)  , maar geen IPV6.

Dit heb ik nog een keer zo herhaald en geen IPV6.

Vervolgens alle bewaking uitgezet , wifi adapter via taakbalk aan en uit gezet en ja hoor weer IPV6.

Nu ga ik mijn laptop opnieuw opstarten en kijken of ik nog steeds IPV6 heb.

Ik moet nog het volgende opmerken , mijn licentie is nog 11 dagen geldig ik hoop voor die 11 dagen erachter te komen wat er mis gaat binnen EIS.

Mocht dat niet lukken , tja dan moet ik maar naar jaren EIS te hebben gebruik afscheid gaan nemen.

Mijn versie is 2017.1.0.7138 en maak gebruik van stabiele updates

Nou laptop opnieuw opstart en ja ik heb IPV6, maar laptop draait op 2.4GHZ en dat is raar want de 5 GHZ staat aan binnen mijn experiabox v10 van de KPN, via het programma inSSIDer Home kan ik zien dat de 5GHZ aanstaat.

Ik zet via taakbalk wifi uit en ja ik heb weer draadloos internet via de 5GHZ band, maar geen IPV6.

Vervolgens gelijk maar alle bewaking uitgezet, wifi via taakbalk aan en uit en ja ik heb weer IPV6

Laptop ga ik weer opnieuw opstarten en kijken wat er gebeurd

Nou laptop opnieuw opstart en ja ik heb IPV6, maar laptop draait op 2.4GHZ en dat is raar want de 5 GHZ staat aan binnen mijn experiabox v10 van de KPN, via het programma inSSIDer Home kan ik zien dat de 5GHZ aanstaat.

Ik zet via taakbalk wifi uit en ja ik heb weer draadloos internet via de 5GHZ band, maar geen IPV6.

Vervolgens gelijk maar alle bewaking uitgezet, wifi via taakbalk aan en uit en ja ik heb weer IPV6

Laptop ga ik weer opnieuw opstarten en kijken wat er gebeurd.

Nu naar herstart wifi op 5GHZ en ik heb IPV6.

Omdat dit soms gebeurt en niet altijd, vraag ik me wel af wat de oorzaak is; als dit EIS was, dan zou dit altijd moeten gebeuren. Probeer ipv alle bewaking uit te zetten ook eens om alleen de firewall uit te zetten en kijk of dat werkt.

Kijk ik ben geen expert in deze, maar constateer alleen maar en kan de zaken analyseren.

juist ik krijg bij mij wifi symbooltje een geel uitroepteken en heb geen krijg op willekeurige website de melding geen internet verbinding.

Ik laat de  probleem oplosser van windows 10 draaien en ik ka weer internetten.

Maar dan ben ik dus wel mijn IPV6 kwijt. ( via configuratiescherm ga ik naar netwerkcentrum vervolgens klik ik met mijn rechtermuisknop op verbindingen en zie dan bij IPV6 connectiviteit geen internet staan.

Maar zodra ik alle bewaking binnen EIS uitzet dan krijg ik op de zojuist genoemde plek wel internet te staan.

Voor mijn boerenverstand zeg ik dat het dan aan EIS ligt.

Ik heb al paar keer alleen de firewall  uitgezet maar dat helpt dan dus niet.

Maar als het  niet aan EIS ligt ,dan weet ik het ook niet meer

Dan ga ik voorlopig maar eens een ander pakket uitproberen.

Ik zou het ook eens met alleen Emsisoft Anti-Malware (EIS min firewall) proberen. Het is mogelijk dat KPN's IPV6 (dat volgens informatie die ik online kan vinden nog steeds niet helemaal optimaal werkt) niet lekker werkt met Emsisoft's firewall filters.

Ondertussen heb ik (helaas ) mijn licentie weer verlengd met een jaar, omdat ik dacht dat probleem verholpen was.

Ik heb dus 2 laptop's en heb 2 verschillende beveiligingspakketten en die heb ik dus van laptop verwisseld.

Op de laptop waar ik nu dus emsisoft Internet Security op heb staan wordt IPV6 dus geblokkeerd.

Als ik alle bewaking uitzet en via de taakbalk mijn wifi aan en uitzet dan heb ik wel weer Ipv6.

Op de andere laptop waar ik eerst het probleem heb maar nu dus het andere beveiligingspakket heb opgezet doet het probleem zich niet meer voor.

M.a.w. EIS heeft problemen met IPV6 van KPN.

Heeft u al eens Emsisoft Anti-Malware geprobeerd ipv Internet Security? Je kunt deze hier vinden https://www.emsisoft.com/nl/

U kunt gebruik maken van een proefversie voor het testen.

Ik heb veel klanten die kpn gebruiken in combinatie met Anti-Malware en dat werkt perfect. Als dit goed werkt kan Emsisoft klantenservice mogelijk uw licentie omzetten naar Anti-Malware? 

Ik heb nog het volgende gedaan, EIS totaal verwijderd, laptop opnieuw opgestart , voor de zekerheid ook nog emsiclean laten draaien.

EIS opnieuw geïnstalleerd en geactiveerd.

Maar zodra laptop opnieuw wordt opgestart dan heb ik geen IPV6.

Vervolgens heb ik via rechtermuisknop (icoontje taakbalk) de firewall bewaking uitgezet en toen mijn wifi verbinding via de taakbalk uit gezet en weer aangezet en IPV6 werkt weer.

Zet ik vervolgens de firewall bewaking weer aan en ik zet via de taakbalk mij wifi een keer aan en uit dan heb ik geen IPV6.

Dat ik Anti Malware wel zou kunnen gebruiken is voor mijn geen oplossing, ik heb heel bewust voor EIS gekozen en al een concurrent pakket als Eset Smart Security geen problemen ondervind met IPV6 van KPN dan kan ik dat toch ook zeker verwachten van EIS.

Vervelend om te horen dat het inderdaad niet werkt zoals gewenst. Onze klanten gebruiken geen Internet Security aangezien wij dat meer adviseren voor klanten/ondernemers die veel op reis zijn. De firewall kan dan beschermen voor bijvoorbeeld als je je begeeft in een hotspot. Voor thuisgebruik is Anti-Malware een prima keuze. Echter snap ik dat u niet voor niks een Firewall wilt gebruiken voor de extra zekerheid en het is dan jammer dat je het niet kan gebruiken van Emsisoft.

Hopelijk dat Emsisoft Team/kpn in de toekomst een oplossing heeft. Voor nu wachten we even af wat Elise voor u kan betekenen ivm uw net nieuw verlengde licenties. Dit zal wel goed komen;)

Vervelend? zeg maar gewoon zwaar kloten.

En ik zie dat EIS in het verleden wel vaker problemen gehad heeft met IPV6 :

En er zou sinds 11.8 wat verbeterd zijn m.b.t. IPV6 : https://tweakers.net/downloads/37555/emsisoft-anti-malware-internet-security-11806465.html

En ik mag toch zeker hopen ja dat Emsisoft contact opneemt met KPN.

KPN heeft problemen gehad met IPV6 maar die zijn opgelost en ik neem aan dat KPN geen exotisch IPV6 heeft

Om te kijken wat de oorzaak van dit probleem is, hebben we de volgende informatie nodig.

Open EIS, klik de Support knop en check "Enable advanced debug logging".

Herstart de computer nu en wacht tot de IPV6 connectie niet meer werkt. Navigeer nu naar c:\programdata\emsisoft\logs en selecteer (CTRL + A) alle bestanden in deze map.

Rechts-klik de selectie en klik Verzenden naar > Gecomprimeerde map. Dit zal een .zip bestand met alle geselecteerde bestanden aanmaken in dezelfde locatie. Voeg dit zip bestand bij het volgende bericht.

Rechts-klik vervolgens op Start en selecteer Opdracht Prompt. Type ipconfig /all > "%desktop%\ipconfig.txt" en druk enter. Er zal nu een bestand op het bureaublad worden gecreeerd (ipconfig.txt) met wat algemene netwerk informatie. Voeg dit bestand ook bij het volgende bericht.

Ik had EIS ondertussen verwijderd, maar staat er ondertussen weer op met het genoemde probleem.

Na installatie werkt IPV6 wel en na herstart ook, maar nu laptop echt uitschakelen en daarna weer aan zetten dan is er geen IPV6.

Ik heb de log als bijlage bijgesloten, maar er staat maar 1 logbestandje.

De andere opdracht werkt niet : ik krijg de melding Het systeem kan opgegeven pad niet vinden

logs.db3

Na het posten na dit verhaal kijk ik weer via netwerkcentrum dan naar verbindingen en als ik bij mij wifi kijk dan staat er nu wel dat ik IPV6 heb.

Ik zal voorlopig debug logging aanlaten staan

Dit zijn niet de logs die we nodig hebben. :) Ze zouden in ProgramData (niet Program files) te vinden moeten zijn.

De opdracht regel was mijn fout, het moet het volgende zijn (dit kun je ook gewoon kopieren in de browser > rechts klikken in opdracht prompt om het te plakken):  ipconfig /all > "%userprofile%\desktop\ipconfig.txt"

Ik heb zojuist desbetreffende laptop weer opgestart en tot nu toe nog steeds IPV6,maar ik laat dat debug logging voorlopig wel even aanstaan, mocht het zich weer voordoen dan kan ik tenminste het log doorsturen.

Ik heb je 2e opdracht uitgeprobeerd en dat werkt nu wel , maar aangezien IPV6 het doet zal ik met dat log nog wachten.

Oke, ik heb een developer gevraagd dit te controleren. Zodra ik meer weet, laat ik het zsm weten.

EDIT: werkt IPV6 wel gewoon als het netwerk type op particulier/private gezet is in plaats van publiek/public (dit kan worden veranderd in EIS onder Protectie > Firewall > Manage Networks knop)?

Zowel binnen de instelling van windows 10 als binnen EIS staat mijn wifi op particulier / prive netwerk, mocht een van de logs dat anders aangeven dan kloppen de logs niet

De log bestanden worden momenteel door onze developers bekeken. Omdat deze veel informatie bevatten, kan dit even duren. Zodra ik hier nieuws over heb, zal ik het zsm hier laten weten.

Probeer het volgende en kijk of dat de IPV6 connectie terug brengt. Open EIS, Protectie > Firewall. 

Verwijder hier onder "global rules" de regel: "All Other ICMP Packets" (het is gewoonlijk de een-na-laatste regel in de lijst). Kijk hierna of IPV6 weer werkt.

Hierna kan de regel weer toegevoegd worden door op "reset global rules" te klikken.

Ik heb gekeken, ik zie All Other ICMP Packets, maar er staat wel een rood kruis voor, die regel kan ik dus verwijderen.

Maar ik zie de optie Reset Global, rules dus niet, dus ik kan die regel wel gaan verwijderen, maar ik zie dus niet hoe ik die regel weer automatisch terug kan krijgen en daarom heb ik de regel nog niet verwijderd.

Je kunt de reset ook doen via Settings > General (algemeen) door daar op "Factory Defaults" te klikken. Dit opent een lijstje, selecteer hier de optie voor Firewall.

All Other ICMP Packets verwijderen gaf niet het resultaat dat IPV6 terug kwam.

Maar momenteel heb ik als ik de laptop opstart regelmatig dat IPV6 wel gewoon werkt en ik dan dus niet de firewall van EIS niet even hoef uit te zetten,

Waarom nu IPV6 ineens het wel regelmatig het gewoon doet , is mij een raadsel

Ik heb even gewacht met reactie hier omdat ik wilde zien hoe lang IPV6 in combinatie met IES  het deed

Helemaal goed werkt het helaas niet, zo werkt het de ene keer wel gelijk met EIS aan, maar zojuist start ik dus desbetreffende laptop op en geen IPV6.

Firewall uitgezet en nog steeds geen IPV6,   daarna heel EIS uitgeschakeld en mijn wifi op de laptop aan en uit gezet en dan wel IPV6.

Het rare is dan ook nog als EIS weer aanstaat IPV6 ook gewoon blijft werken

Dan denk ik eerlijk gezegd toch dat niet EIS maar KPN de schuldige is (wifi aan en uit zetten vernieuwt het IP adres gewoonlijk).

Denk zelf niet dat het aan KPN ligt, want ik had het zelfde probleem dus bij mijn andere laptop en daarom heb ik de beschermingen omgedraaid.

De ene laptop waar eerst EIS opstond heb ik nu ESET smart security opstaan en daar heb ik nu totaal geen probleem meer.

De laptop waar eest Eset smart security opstond en nu dus EIS heeft nu het probleem dus gekregen.

En de laptop waar nu EIS opstaat  heeft nu dus ook het probleem gekregen dat als EIS de virusdefinities installeert , de laptop dan even niet te gebruiken is en dat probleem had ik dus eerst bij de laptop waar nu smart security opstaat en daar heb ik nu dat probleem niet meer

Kan dus ook zo zijn dat EIS en KPN geen prettig "huwelijk" is.

Ja, dat is inderdaad mogelijk, al hebben we hier verder geen klachten over gehad van andere gebruikers. We krijgen binnenkort een nieuwe beta versie die veranderingen in de firewall code bevat die dit probleem kunnen beinvloeden. Mijn advies is om te kijken of dat het probleem oplost (zodra deze beta beschikbaar is, zal ik hier een bericht plaatsen).

Om te kijken of dit het probleem waarschijnlijk op zal lossen, kun je het volgende proberen. Rechts klik de Start knop en selecteer Uitvoeren (Run).

Type ncpa.cpl en druk op Enter.

Network and Sharing center opent nu. Klik in het linkse paneel op Change Adapter Settings.

Rechts-klik nu op de draadloze adapter en selecteer Eigenschappen (properties).

In het venster dat opent is er in het midden een lijst met componenten. Verwijder daar het check mark voor "Emsisoft NDIS packet filter" en klik op OK.

Herstart nu de computer en kijk of het probleem nog voorkomt. Let wel op, dit is geen fix, het is alleen een manier om te bevestigen welk component verantwoordelijk is voor het probleem en deze installing zorgt ervoor dat de firewall niet 100% werkt. De computer is verder wel beschermt met de normale antivirus componenten, dus je kunt hem gewoon gebruiken, maar deze optie moet wel terug veranderd worden zodra dit getest is.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.