Marcel6969

Kan Emsisoft AntiMalware crash veroorzaken

Recommended Posts

Marcel6969    0

Heb een Multibootsysteem, zie image 51: opstarten W10. Als ik "systeem opnieuw opstarten" kies als ik klaar ben met W10, krijg ik regelmatig een crash, zie image 52. Als ik daarna een van de andere systemen opstart, krijg ik een melding, dat CHKDSK gedraaid moet worden; als eerste is de disk van W10 aan de beurt, daar wordt nog al wat gevonden, zie images 54 t/m 62. Als die schijf hersteld is, volgen alle andere schijven in mijn systeem: D:, E:, F: H: I; J: N: V:. Daarop worden echter geen fouten geconstateerd.

Op image 52 is te zien dat epp.sys de veroorzaker van de crash is. Om die reden heb ik EmsiSoft AntiMalware uninstalled. Inmiddels al een paar keer W10 opgestart, gevolgd door een van de andere OS.

Heb tot nu toe geen crash en ook geen CHKDSK meer gezien.

Op XP en W7 heb ik AntiMalware al jaren draaien en dit probleem nog nooit gezien. Denk, dat er een probleempje is tussen AntiMalware en W10. Zou dat kunnen>

Marcel

20170429_51_Afsluiten W10 (soms met, soms zonder foutmelding) zorgt voor CHKDSK bij volgende boot.jpg
Download Image

20170429_52_Afsluiten W10 (soms met, soms zonder foutmelding) zorgt voor CHKDSK bij volgende boot.jpg
Download Image

20170429_53_Afsluiten W10 (soms met, soms zonder foutmelding) zorgt voor CHKDSK bij volgende boot.jpg
Download Image

20170429_54_Afsluiten W10 (soms met, soms zonder foutmelding) zorgt voor CHKDSK bij volgende boot.jpg
Download Image

20170429_55_Afsluiten W10 (soms met, soms zonder foutmelding) zorgt voor CHKDSK bij volgende boot.jpg
Download Image

20170429_56_Afsluiten W10 (soms met, soms zonder foutmelding) zorgt voor CHKDSK bij volgende boot.jpg
Download Image

20170429_57_Afsluiten W10 (soms met, soms zonder foutmelding) zorgt voor CHKDSK bij volgende boot.jpg
Download Image

20170429_58_Afsluiten W10 (soms met, soms zonder foutmelding) zorgt voor CHKDSK bij volgende boot.jpg
Download Image

20170429_59_Afsluiten W10 (soms met, soms zonder foutmelding) zorgt voor CHKDSK bij volgende boot.jpg
Download Image

20170429_60_Afsluiten W10 (soms met, soms zonder foutmelding) zorgt voor CHKDSK bij volgende boot.jpg
Download Image

20170429_61_Afsluiten W10 (soms met, soms zonder foutmelding) zorgt voor CHKDSK bij volgende boot.jpg
Download Image

20170429_62_Afsluiten W10 (soms met, soms zonder foutmelding) zorgt voor CHKDSK bij volgende boot.jpg
Download Image

Elise    222

Hallo Marcel,

Ik zal dit doorgeven aan onze developers. Is er toevallig ook een crash dump bewaard gebleven?

Elise    222

Kun je proberen deze te zippen (rechts klik het bestand, selecteer Verzenden naar > gecomprimeerde map).

Dit zou de grootte van het bestand aanzienlijk moeten verminderen. Als je het hier niet bij kunt voegen, kun je ook een filesharing service zoals bijvoorbeeld zippyshare.com gebruiken.

Marcel6969    0

Als ik een mailadres krijg kan ik via WeTransfer de url jullie kant opsturen, ik denk namelijk niet, dat ik 790MB terug kan brengen naar 210MB (de ruimte die bij dit topic nog over is.

Elise    222

Ja, we hebben het bestand ontvangen. Van welke windows versie was deze dump?

Marcel6969    0

Hi Elise,

Zoals reeds eerder gezegd "Op XP en W7 heb ik AntiMalware al jaren draaien en dit probleem nog nooit gezien", dus de dump is van W10 Pro.

Marcel

Elise    222

Het probleem is inmiddels gevonden en zal zo snel mogelijk verholpen worden (omdat hier een test fase aan vooraf gaat, weet ik nog niet wanneer dit zal zijn, maar ik zal een update in dit topic plaatsen zodra de fix beschikbaar is).

Elise    222

Hallo Marcel,

Ik heb hier niets meer van gehoord (en ben helaas zelf ook vergeten om dit na te vragen), maar ik heb het nu aan de developers gevraagd en zal hier zo snel mogelijk een update over toevoegen.

Elise    222

Hallo Marcel,

De update zal tegen het einde van de maand juli beschikbaar zijn; dit duurde wat langer omdat er een aantal andere veranderingen in de driver nodig waren.

Elise    222

Hallo Marcel,

Alle update informatie is hier beschikbaar: http://changeblog.emsisoft.com/

Zodra deze update beschikbaar is, zal informatie hierover op deze blog gepubliceerd worden. Ik heb een notitie gemaakt om ook een update in dit topic te plaatsen.

Nog een fijne avond!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.