Recommended Posts

PC reset    2

Ik heb de laatste weken meldingen gehad van een aantal klanten dat Chrome vastloopt. Zelf heb ik dit ook wel eens gehad op mijn Windows 10 computer. Aangezien deze klanten allemaal EAM gebruiken heb ik wat logs verzameld van een klant.  Ook Word liep vast bij starten soms. Dit probleem heb ik ook ervaart.

De problemen lijken vooral voor te komen als de computer net is gestart. 

De logs die ik verzamelt heb zijn toegevoegd aan dit bericht. De klant heeft de tijden opgeschreven toen het gebeurde: Dinsdag, 05-09 7,20uur 10.50uur 10.51uur

Edit: Windows 10 64 Bit laatste windows versie

Emsisoft logs.zip

Frank H    63

De debuglogs tonen geen problemen, de oorzaak kan dieper liggen.

Kan je zorgen voor een process dump van chrome, wanneer deze weer hangt ?

Een process dump kan gemaakt worden via de  Windows taskmanager (details, rechter muisknop, create dumpfile) of via tools als Process hacker.

PC reset    2

Moet die dump gemaakt worden als het vastloopt. Of mogen die ook gemaakt worden nadat deze was vastgelopen? Ik ben namelijk niet 24/7 bij de klant thuis 😆

Frank H    63

zodra chrome vastgelopen is.

Alleen in zulke dumps kunnen we analyseren wat de oorzaak is.

Ik ben namelijk niet 24/7 bij de klant thuis

Het is wellicht een idee om dat wel te doen :P 

pdexie    0

Ik moet zeggen dat ik het "euvel" al langer ervaar en ook melding van gemaakt.

Ik weet niet of je het zelfde bedoelt ,maar zodra laptop wordt opgestart dan is die traag, maar zodra EIS zich zelf heeft geüpdatet dan loopt de laptop weer als een zonnetje.

Frank H    63

@PC reset

hmm, in deze situatie heeft een dump geen enkele zin.

Je initiële foutmelding was dat Chrome vastloopt. 
In feite is het dus een tijdelijke freeze tijdens een update. Zou  je voortaan iets duidelijker in je fout omschrijving kunnen zijn ?

We zullen je logs nogmaals met een andere blik bekijken nu.

PC reset    2

Is goed, ga ik regelen. Als het probleem weer is opgetreden zal ik de logs maken. 

Ik dacht dat ik het probleem goed had beschreven. Ik gaf aan dat het vooral lijkt voor te komen bij het starten van de computer. Dus dat kan inderdaad samenhangen met het updateproces van EAM. Maar deze klachten. Heb ik vaker al zien voorbij komen op het forum. Echter lijkt het nu vooral Chrome en Word  zijn (volgens de klant).

Frank H    63

Ok.

'Het' update probleem is recentelijk aangepakt en enorm verbeterd.

Het blijkt echter dat, op sommige pc's er nog steeds teveel HD activiteit plaatsvind tijdens een update, welke een vertraging kan veroorzaken.

Dit zal je niet echt merken op SSD's of hele snelle HD's.

We proberen momenteel dit probleem te fixen.

Frank H    63

Zouden jullie eens kunnen proberen om de volgende instelling uit te zetten:

Instellingen /  Bewakingsinstellingen: Activeer logging

Even een paar dagen aankijken of dit het updateprobleem oplost.

PC reset    2

De functie logging uitschakelen heeft niet gewerkt. Ik ga nu even proberen om Chrome aan exclusions toe te voegen. Kijken of dat resultaat geeft.

Meneer was ook niet instaat de dumpfile te creëren toen chrome vast liep. Hij vergeet elke keer hoe het moet :huh:

Frank H    63

Hi,

Bedankt voor de terugkoppeling.

Chrome toevoegen aan monitoring exclusions heeft geen zin, omdat het probleem niet aan chrome gerelateerd is.
Je kunt het proberen, maar de surfprotection zal dan niet meer werken.

Het maken van een dump hoeft ook niet meer, omdat het geen crash of 'vastlopen' is. Chrome bevriest even tijdens de update en gaat dan weer verder, van wat ik ervan begrepen heb.

PC reset    2

dat chrome bevriest tijdens updaten lijkt het probleem te zijn. Echter wordt beweert door de klant dan een bevriezing van soms een halve minuut heeft. 

Ik heb het probleem nog niet kunnen zien bij hem thuis. Ik ga wat dingen proberen en als er iets uit komt laat ik je het weten.

Btw: De pc is voorzien van een SSD geen HDD

Frank H    63

okay, dit is inderdaad belangrijke feedback

In de tussentijd werken wij ook aan een mogelijk gerelateerd probleem.

Heb je al eens geprobeerd EAM opnieuw te installeren om te zien of dat het probleem oplost ?

pdexie    0

Voor mij was herinstallatie niet de oplossing.

Verder heb ik het programma van mijn ene laptop verwijderd en op mijn andere laptop geïnstalleerd en daar heb ik dus het zelfde probleem

PC reset    2
On 11-9-2017 at 8:12 PM, Frank H said:

Hi,

Bedankt voor de terugkoppeling.

Chrome toevoegen aan monitoring exclusions heeft geen zin, omdat het probleem niet aan chrome gerelateerd is.
Je kunt het proberen, maar de surfprotection zal dan niet meer werken.

Het maken van een dump hoeft ook niet meer, omdat het geen crash of 'vastlopen' is. Chrome bevriest even tijdens de update en gaat dan weer verder, van wat ik ervan begrepen heb.

Heb zojuist gehoord van de klant dat sinds Chrome aan exclusions toe is gevoegd er geen problemen meer geweest zijn. Dit heb ik een week geleden ingesteld via Teamviewer. Aangezien webfilter nu niet werkt overweeg ik dan om Emsisoft eerst opnieuw te installeren. Mogelijk werkt alles dan wel naar behoren.

PC reset    2

Nadat ik Emsisoft opnieuw heb geïnstalleerd is het probleem weer direct terug gekomen. Ik kon nu het probleem ook zelf zien via Teamviewer. Chrome reageert niet en Windows Start menu kan niet openen.

Ik heb een dumpbestand kunnen maken van Chrome, zoals eerder gevraagd. Ook heb ik wat nieuwe logs gemaakt tijdens het probleem.

Emsisoft.zip

Frank H    63

Dank voor je feedback.

We zijn momenteel druk bezig met verbeteringen in onze driver en ik wil wachten totdat deze uitgebracht wordt om te zien of dit het probleem oplost.
De logs tonen helaas geen problemen. De Chrome dump ook niet. Een volledige systeemdump zou beter zijn, gaven de developers me net door.

ik stel voor een maandje te wachten. ok ?