Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik wil graag melden dat vandaag het update(installatie) proces bleef hangen op 97% om 10.57u,ik moest de computer herstarten en het update proces handmatig starten om het update proces te voltooien,dit was om 11.23u(zie log) ik starte de computer vandaag voor het eerst op toen dit update probleem zich voor deed.

Mvgr,

Geert Van Osch

Schermopname (16).png
Download Image

Hi Geert,

Het is lastig om, zonder een EAM versie nummer of debuglogs, te kunnen analyseren waardoor dit probleem optrad. Kan verschillende oorzaken hebben.

De volgende update is goed gegaan, dus ik kan niet anders doen dan dit probleem als eenmalig te zien.

Mocht dit nogmaals optreden, dan graag debuglogging aanzetten, 5 minuten wachten en ons de logs sturen vanuit \programdata\emsisoft\logs

Wellicht kunnen we uit de logs halen wat de oorzaak was.

thanks

Hi Frank,

Ik heb de debug logging optie op "Altijd Actief"  gezet via de helpdesk optie in Emsisoft Antimalware en ik heb hier ook gevonden hoe ik dit logbestand dan vervolgens naar Emsisoft te sturen voor analyse,dat kon hier via de optie "Verstuur een e-mail" rechts staat het betreffende debug logging bestand,ik neem aan dat ik alleen het logbestand hoef aan te vinken,of moet ik naar het betreffende logbestand toegaan via: bijlage bijvoegen en naar het betreffende logbestand te gaan via de zoekopdracht: programmadata-Emsisoft-Logbestand.

Mvgr,

Geert Van Osch

Hi Geert,

'Altijd Actief' betekent dat je hardisk snel kan vollopen met logfiles. Houdt de folder \programdata\emsisoft\logs in de gaten en gooi oude logs gewoon weg.
Je kunt de logbestanden aanvinken in 'Stuur een Email' wanneer het probleem weer is opgetreden. 

Houdt er wel rekenign mee dat onze server geen grote logfiles accepteert. Wanneer je die melding krijgt dan kan je de files altijd zelf zippen en opsturen via wetransfer.com of vergelijkbaar.

groet, Frank