Mericya

Draadloze netwerkverbinding[en] toevoegen als vertrouwd

5 posts in this topic

@ ctrlaltdelete,

Hoe kan ik vinkjes plaatsen bij die twee draadloze netwerkverbindingen ?

mwqkwh.jpg

Via netwerkcentrum zijn ze ingeschakeld maar blijft een melding geven 'Niet verbonden'

Stuurprogramma's zijn bijgewerkt, bij Eigenschappen gekeken: Dit apparaat werkt correct.

Ben verder aan het zoeken van de oorzaak is, toen kom ik dus dit tegen.

Ik zie nergens een optie om als 'vertrouwd' toe te voegen.

Alvast bedankt.

groet, mericya

0

Mericya,

Wat gebeurt er wanneer je bij Firewall > Regels > Computers onderin op de knop 'lijst wissen' klikt?

Zijn bij Opties > Firewall, de opties "Controleren op nieuwe netwerken" en "Actieve subnet scan inschakelen" ingeschakeld?

0

@ ctrlaltdelete,

Dank voor jouw reactie.

Wat gebeurt er wanneer je bij Firewall > Regels > Computers onderin op de knop 'lijst wissen' klikt?

wordt de lijst vernieuwd, maar de twee draadloze adapter kan ik nog steeds niet toevoegen / aanvinken.

Zijn bij Opties > Firewall, de opties "Controleren op nieuwe netwerken" en "Actieve subnet scan inschakelen" ingeschakeld?

Ja, beide zijn ingeschakeld.

groet, mericya

0

Zijn de 2 adapters wel actief?

Als ik hier mijn VPN niet gebruik, dan zie ik die ook in grijs/geel in het overzicht staan en kan ik ook niets wijzigen.

Opmerking; Het is in de meeste gevallen niet verstandig om een draadloos netwerk als vertrouwd in te stellen. Je kunt er beter voor kiezen om het als niet vertrouwd in te stellen en dan bij het volgende tabblad (Computers) aan te geven welke computers wel te vertrouwen zijn.

0

@ ctrlaltdelete,

Zijn de 2 adapters wel actief?

Als ik hier mijn VPN niet gebruik, dan zie ik die ook in grijs/geel in het overzicht staan en kan ik ook niets wijzigen.

Ja beide adapters werkt correct, maar geeft steeds 'niet verbonden' aan.

Opmerking; Het is in de meeste gevallen niet verstandig om een draadloos netwerk als vertrouwd in te stellen. Je kunt er beter voor kiezen om het als niet vertrouwd in te stellen en dan bij het volgende tabblad (Computers) aan te geven welke computers wel te vertrouwen zijn.

Bij 'computers' kan ik niet aangeven, het gaat om een Wi-Fi verbinding met een iPad.

Het probleem is nu opgelost, door de draadloos kanaal in te stellen op 11 en de Wi-Fi adres toe te voegen in de router.

Dank voor jouw uitleg.

groet, mericya

0