Mericya

Rare bestandnaam gevonden in OA

Recommended Posts

@ ctrlaltdelete,

Op de desktop Windows XP Pro SP3 in OA zijn onderstaande gevonden.

2i7puzq.jpg

Zo te zien iets van excel en publisher.

Mijn vraag is als ik ap Verwijderen klik, worden ze alléén uit de lijst verwijderd of ook van de pc?

Alvast bedankt.

groet, mericya

Mericya,

Dat zijn volgens mij bestanden die tijdens een MS Office update werden gebruikt en nu niet meer aanwezig zijn.

Worden deze bestanden in grijs weergegeven in Online Armor Programma's?

@ ctrlaltdelete,

Dat zijn volgens mij bestanden die tijdens een MS Office update werden gebruikt en nu niet meer aanwezig zijn.Worden deze bestanden in grijs weergegeven in Online Armor Programma's?

Ja, dat klopt.

groet, mericya

Mericya,

Wanneer programma's niet meer aanwezig zijn op die locatie worden ze in Online Armor > Programma's in het grijs weergegeven.

Je kunt in Online Armor > Programma's kiezen voor "Alleen verwijderde" en dan geen vinkje zetten bij "Vertrouwde verbergen".

Dan zullen er een aantal programma's in de lijst verschijnen, allemaal in grijs weergegeven. Die kun je allemaal selecteren en verwijderen.

Hoeft niet, maar 't is wel overzichtelijker wanneer je de al verwijderde programma's ook uit de lijst verwijdert.

De bestandsdatum 30-12-1899 is een datum die aan een bestand wordt gegeven wanneer de echte datum om een of andere reden niet werd gevonden.

@ ctrlaltdelete,

Dank je, het is een geweldig idee.

Is inderdaad overzichtelijker geworden, THNX

De bestandsdatum 30-12-1899 is een datum die aan een bestand wordt gegeven wanneer de echte datum om een of andere reden niet werd gevonden.

grappig :P

groet, mericya

Wanneer programma's niet meer aanwezig zijn op die locatie worden ze in Online Armor > Programma's in het grijs weergegeven.

Je kunt in Online Armor > Programma's kiezen voor "Alleen verwijderde" en dan geen vinkje zetten bij "Vertrouwde verbergen".

Dan zullen er een aantal programma's in de lijst verschijnen, allemaal in grijs weergegeven. Die kun je allemaal selecteren en verwijderen.

Ik heb net een aantal programma's die in het grijs worden weergegeven willen verwijderen.

Het lukte niet, heb tot vier maal toe geprobeerd.

Na het klikken op JA, liep de desktop vast. 

Het is zelf onmogelijk om een screenshot te maken.

514b762359174-ScreenShot241.jpg

OAF is updated.

Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt.

Mericya,

Lukt het wel om slechts 1 tegelijk te verwijderen? Als er dan eentje niet wil, sla die over en verwijder de anderen. Vermeld daarna welke niet verwijderd wilde worden.

Plaatje ziet er ook vreemd uit. Die popup van 'weet u zeker etc.' dient een poup te zijn en niet half verborgen zoals nu op dat plaatje.

Ik zie ook dat de foutoplossing modus is ingeschakeld. Het enige dat de foutoplossing modus doet is grote logbestanden maken waarin alles wordt vastgelegd dat Online Armor doet. Deze logbestanden kunnen dan naar de ontwikkelaars van Online Armor worden gestuurd om een probleem te analyseren. De logbestanden kunnen zeer groot worden wanneer de foutoplossing modus voor langere tijd is ingeschakeld.

Kun je die foutoplossing modus eerst uitschakelen (Opties > Algemeen) en de computer opnieuw opstarten. Dan nog eens proberen om zo'n grijze regel te verwijderen.

Plaatje ziet er ook vreemd uit. Die popup van 'weet u zeker etc.' dient een poup te zijn en niet half verborgen zoals nu op dat plaatje.

De popup zag half verborgen uit, doordat ik de popup venster naar links heb verplaatst, voordat ik op JA klikte.

Ik zie ook dat de foutoplossing modus is ingeschakeld. Het enige dat de foutoplossing modus doet is grote logbestanden maken waarin alles wordt vastgelegd dat Online Armor doet. Deze logbestanden kunnen dan naar de ontwikkelaars van Online Armor worden gestuurd om een probleem te analyseren. De logbestanden kunnen zeer groot worden wanneer de foutoplossing modus voor langere tijd is ingeschakeld.

Het vinkje bij foutoplossing modus is verwijderd, pc opnieuw gestart.

514dcbea49196-ScreenShot251.jpg

un je die foutoplossing modus eerst uitschakelen (Opties > Algemeen) en de computer opnieuw opstarten. Dan nog eens proberen om zo'n grijze regel te verwijderen.

Popup venster naar rechts verplaatst, bij alleen 1 verwijderen blijft die hangen.

514dcb32d355f-ScreenShot252.jpg

Bij een tweede poging -alles selecteren-  start het progje om een screenshot te maken wel op, maar daarna en blijft alles hangen.

514dc4cc1f0ab-ScreenShot250.jpg

Mericya,

In de map waarin Online Armor is geïnstalleerd zal een submap met de naam 'Logs' te zien zijn. In die map zullen, omdat de foutoplossing modus was ingeschakeld, veel logbestanden te vinden zijn. Een aantal van die logbestanden zal beginnen met de naam 'SYSTEM(0)_NT AUTHORITY_oasrv'. 
Kun je van de bestanden die met die naam beginnnen, de 2 nieuwste, dus als laatst gemaakte logbestanden inpakken met winzip/winrar of windows eigen zip programmaatje. En als ze niet te groot zijn als bijlage bij de volgende post toevoegen?

@ Rob,

Er is maar 1 bestand met de naam  'SYSTEM(0)_NT AUTHORITY_oasrv

514de8263c3bf-ScreenShot254.jpg

Is als bijlage toegevoegd.

Mericya,

Is WinPatrol actief? Zo ja, kun je die uitschakelen en nog eens proberen, Als dat niet helpt, andere beveiliging ook tijdelijk uitschakelen en dan nog eens proberen.

@ Rob,

WinPatrol is niet actief, heel af en toe [1 x per jaar] start ik WinPatrol handmatig op.

Heb net EAM afgesloten en nogmaals geprobeerd, maar OAF hangt weer.

Er zijn geen andere beveiligingsprogramma geïnstalleerd.

Het lijkt erop dat ik OAF wellicht opnieuw zou moeten installeren.

Waarom:

01]  omdat ik elke keer ook op Nu updaten moet klikken.

02] na reboot van de pc gisteren zag ik in eens dat OAF ook niet automatisch opstarte.

514f03112cdaa-ScreenShot256.jpg

Mericya,

OA opnieuw installeren is natuurlijk wel de snelste en makkelijkste oplossing. Het lijkt erop dat er iets wordt geblokkeerd door andere beveiliging, 
Wanneer je Online Armor hebt verwijderd, kijk dan ook of de map is verdwenen in C:\Program Files\ en als die niet is verdwenen, verwijder die map dan handmatig. Na het verwijderen van Online Armor het systeem 2 keer opnieuw opstarten en dan Online Armor opnieuw installeren. 

@ Rob,

WinPatrol is verwijderd, pc opnieuw gestart.

Nogmaals geprobeerd, bij 1 verwijderen gaat het goed  :D

Daarna heb ik de rest Alles geselecteerd, Verwijderen, toen liep de pc weer vast.

Er is geen andere beveiligingsprogramma geïnstalleerd op de pc, alléén EAM, MBAM Pro en OAF.

514f55c5ce4e5-ScreenShot257.jpg

en dacht dat het al goed ingesteld is.

PC weer opnieuw gestart, en weer 1 verwijderen, dan gaat het goed.

update:

dacht een voor een te verwijderen, tot de vijfde gaat het goed, nu hangt die weer  :wub:

Ligt dus niet aan WinPatrol.

Mericya,

In de andere beveiligingssoftware is ook ingesteld dat die Online Armor's processen niet controleren?

Mericya,

Ik ken de Negeerlijst van MBAM niet, kun je daar ook voor proces kiezen net als in Emsisoft Anti-Malware?

@ Rob,

Mericya,

Ik ken de Negeerlijst van MBAM niet, kun je daar ook voor proces kiezen net als in Emsisoft Anti-Malware?

Nu begrijp ik je niet  :D

Die is toch al opgenomen, zie tweede screenshot.

In EAM kun je kiezen om een bestand of proces uit te sluiten. Ik weet niet of dit in MBAM ook een keuzemogelijkheid is.

@ Rob,

Ja, dat is de Negeerlijst

514f70ee2f842-ScreenShot260.jpg

En de Real time bescherming is uitgeschakeld, op advies van Maxstar ooit.

514f71e8b7229-ScreenShot261.jpg

Mericya,

Dan heb ik verder geen idee wat de oorzaak kan zijn. Lijkt mij dat het opnieuw installeren van Online Armor de beste oplossing is. Als dat niet helpt, zal er verder gezocht moeten worden welk ander programma iets blokkeert.

@ Rob,

Het gevolgd van opnieuw installeren is dat bij Domeinen  >>  Domeinen nu leeg is.

Ik heb van de laptop Windows 7 een bestand ge exporteerd  >> Domains.sav

Hoe kan ik dat bestand importeren naar OAF bij de desktop?

Zonder een voor een over moeten typen / invvoeren.

5150b4eeb6bd3-ScreenShot264.jpg

Mericya,

Met de rechter muisknop klikken in dat lege veld van Domeinen en kiezen voor importeren. Het bestand Domains.sav selecteren en dan worden die domeinen weer toegevoegd aan de lijst. 

@ Rob,

Dank je, het is gelukt met het importeren  :D

Ik zocht namelijk naar een knop 'importeren', maar kon nergens vinden, stom natuurlijk.

5151ee37a4051-ScreenShot265.jpg

Thanks !.

Mericya,

Om er geen wirwar van knopjes van te maken worden er alleen knoppen gemaakt voor de meest gebruikte functies, Andere functies zijn terug te vinden in het contextmenu. 

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.